plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۹۵۸۸

هشدار پزشکان آمریکا نسبت به یک بیماری التهابی در کودکان

مقامات ایالات متحده آمریکا به متخصصان بهداشتی در خصوص یک بیماری نادر التهابی، نزد کودکان و احتمال ارتباط آن با بیماری کووید-۱۹ هشدار دادند. مراکز علمی و بهداشتی آمریکا، این بیماری التهابی نادر در نزد کودکان را «ام‌آی‌اس-سی» (MIS-C) نام‌گذاری کردند
هشدار پزشکان آمریکا نسبت به یک بیماری التهابی در کودکان
به گزارش ایصال نیوز، در حالیکه شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان همچنان قربانی می‌گیرد، تازه‌ترین گزارش‌ها از مراکز درمانی در ایالت نیویورک در آمریکا، از مرگ ۳ کودک با علائم مشابه بیماری التهابی «ام‌آی‌اس-سی» (MIS-C) حکایت دارند.

در فرانسه، در شهر مارسی نیز مرگ یک کودک ۹ ساله با نشانگان التهابی مشابه با سندروم «کاوازاکی» و سندروم «شوک سمی» گزارش شده است.

این نخستین مورد مرگ یک کودک در فرانسه بدلیل ابتلا به «ام‌آی‌اس-سی» (MIS-C) است. هم‌اکنون ۴ کودک دیگر هم، در بیمارستان «تیمون» در شهر مارسی در جنوب فرانسه، با علائم مشابه، بستری هستند.

منابع بهداشتی در ایالات متحده آمریکا، با اعلام اینکه این بیماری در نزد کودکان با نشانگان التهاب در برخی ارگان‌های بدن و تب شدید بروز می‌کند، تاکید کردند که کودکان در این شرایط نیاز به بستری شدن در بیمارستان دارند زیرا هنوز پزشکان قادر به تائید یا رد ارتباط این بیماری با کووید-۱۹ نیستند.

پزشکان آمریکایی، همچون همکاران خود در بریتانیا و فرانسه تاکید دارند که علائم ظاهر شده در کودکان بیمار با نشانگان سندروم کاوازاکی مشابهت دارد.

در بیماری سندروم کاوازاکی، علاوه بر نشانگانی همچون تب که حدود ۵ روز به طول می‌انجامد، قرمزی چشم‌ها، ورم غدد لنفاوی در گردن، ورم و قرمزی دست و پا، اختلالات پوستی، ورم و قرمزی و ترک لب و زبان، دیواره شریان‌ها هم دچار تورم و التهاب می‌شود. اما هنوز عوامل بروز این سندروم نادر در نزد کودکان مشخص نشده است.

بنا بر اعلام «مراکز پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا»، تحقیقات اولیه بر روی این بیماری در نزد کودکان نشان می‌دهد که مرگ در کودکان در نتیجه وجود ویروس جدید کرونا (سارس کو۲) رخ داده است. ویروس جدید کرونا (سارس کو۲) همان ویروسی است که منجر به بیماری کووید-۱۹ می‌شود.

بنا بر گزارش یک مرکز درمانی کودکان در ایالت نیویورک آمریکا، به نظر می‌رسد ظهور علائم التهابی در کودکان ۴ تا ۶ هفته پس از آلوده شدن آنها به ویروس رخ می‌دهد و در این مدت آنتی‌بادی (برای مقابله با ویروس) در بدن کودک ایجاد شده است. بنا بر اعلام این مرکز، این بدان معناست که ویروس به بدن کودک وارد شده، و بدن کودک به مقابله با این ویروس پرداخته است؛ اما اکنون (پس از گذشت ۴ تا ۶ هفته) زمان پاسخ ایمنی متفاوت و شدید فرا رسیده است.

مرکز درمانی کودکان در ایالت نیویورک تاکید کرده است: هنوز اسرار زیادی پیرامون این بیماری در نزد کودکان وجود دارد و بدلیل اینکه هیچ مورد مشابهی در میان کودکان در کشورهای آسیایی گزارش نشده است این بیماری می‌تواند دلایل ژنتیکی داشته باشد.

در گزارشی که عصر پنج‌شنبه ۱۴ مه/۲۵ اردیبهشت، از سوی آژانس بهداشت عمومی فرانسه منتشر شد، یک پسربچه ۹ ساله، بدلیل ابتلا به بیماری التهابی که عضلات قلب وی را درگیر کرد و به احتمال زیاد با کووید ۱۹ در ارتباط است، جان خود را از دست داد.

از روز اول ماه مارس، (دو ماه و نیم پیش) تعدادی از کشورهای جهان، از جمله بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و فرانسه، همزمان با شیوع کووید ۱۹، از شناسایی مواردی در نزد کودکان با نشانگانی مشابه سندروم «کاوازاکی» و سندروم «شوک سمی» گزارش داده بودند. 

 یک پزشک متخصص کودکان، با اشاره به موارد بسیار اندک ابتلا و مرگ کودکان بر اثر این بیماری التهابی که به احتمال زیاد با کووید ۱۹ ارتباط دارد، تاکید کرده است: این بیماری چندان نگران کننده نیست اما خانواده‌ها، در صورت وچود تب در نزد کودکان که بیش از دو روز بطول بیانجامد و در صورت بروز علائم مشابه، باید با پزشک مشورت کنند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : آر اف ای
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما