plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۹۵۶۸
همزمان با غیبت دوباره رهبر کره شمالی

رسانه‌های کره جنوبی از تغییر فرمانده محافظان شخصی «کیم جون اون» خبر دادند

تداوم بازی رسانه ای «اون» روی موج سلامتی اش
رسانه‌های کره جنوبی از دستور «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی برای تغییر رئیس یک سازمان جاسوسی این کشور و همچنین فرمانده محافظان شخصی او خبر دادند.
رسانه‌های کره جنوبی از تغییر فرمانده محافظان شخصی «کیم جون اون» خبر دادند
به گزارش ایصال نیوز، برخی رسانه‌های کره جنوبی گزارش دادند که رهبر کره شمالی به منظور بیشتر کردن تسلط و کنترل خود بر این کشور دو تن از عالیرتبه‌ترین مقام‌های کره شمالی را تغییر داده است.

طبق گزارش «کوریا هرالد» و برخی رسانه‌های کره جنوبی، رئیس «دفتر شناسایی عمومی» کره شمالی که اصلی ترین سازمان اطلاعاتی این کشور است، تغییر کرده است.

همچنین به دستور کیم، فرمانده محافظان شخصی رهبر این کشور هم عوض شده است.

رسانه‌های کره جنوبی، این دو تغییر را «غیر منتظره» خوانده و آن را به موضوع شایعات اخیر درباره وضعیت سلامت کیم جونگ اون مرتبط دانسته‌اند.

گفته می‌شود که ژنرال «ریم کوانگ ایل» به ریاست «دفتر شناسایی عمومی» کره شمالی منصوب شده است، سازمانی که مسئول اکثر فعالیت‌های جاسوسی کره شمالی در دیگر کشورها را برعهده دارد.

طبق گزارش‌ها، «کوآک چانگ سیک» هم به فرماندهی محافظان شخصی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی رسیده است.

کوریا هرالد به نقل از یک مقام دولتی کره جنوبی نوشت: «سال گذشته ۸۰ درصد از اعضای دفتر حزب (حاکم کره شمالی) عوض شدند و همچنین از مجموع ۱۱ عضو کمیسیون امور خارجی دولت، ۹ عضو معادل ۸۲ درصد اعضا تغییر کردند».

به گفته این مقام که نامش فاش نشده، «این تغییران نشان دهنده تغییر نسل و تمرکز (کیم جونگ اون) بر اعمال تغییرات شخصی اعضا بر اساس عملکرد آنها است».

گمانه‌زنی تازه‌ رسانه‌ها درباره تغییرات در کره شمالی در حالی صورت گرفته که پیش از این شایعه‌ها در خصوص وضعیت سلامت کیم جونگ اون و حتی خبر فوت او بسیار خبرساز شده بود و در نهایت به حضور او در انظار عمومی ختم شد.

گفتنی است، برخی گزارشها از عدم حضور مجدد رهبر کره شمالی در دو هفته گذشته خبر می دهند.

روزنامه نیویورک پست نوشته که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دوباره به دلایل نامعلومی ناپدید شده است.

وی مدت ۱۲ روز است که در ملاء عام ظاهر نشده و هیچ بیانیه‌ای را ایراد نکرده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما