plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲
کد مطلب : ۹۴۴۸

بالاترین نرخ بیکاری آمریکا در ۸۰ سال اخیر با بحران کرونا

جهان همچنان با شیوع کرونا دست به گریبان است و علاوه بر خسارت سنگین انسانی، به اقتصاد جهانی نیز خسارت وحشتناکی وارد کرده است. اقتصاد آمریکا در این میان بیشترین آسیب را دیده است. نرخ بیکاری در آمریکا در اثر شیوع ویروس کرونا به ۱۴.۷ درصد رسید.
بالاترین نرخ بیکاری آمریکا در ۸۰ سال اخیر با بحران کرونا
به گزارش ایصال نیوز، نرخ بیکاری در ایالات متحده آمریکا به دلیل تعطیلی کسب و کارها در اثر شیوع ویروس کرونا به ۱۴.۷ درصد رسیده است که بالاترین نرخ بیکاری در تاریخ این کشور پس از رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ به شمار می رود.

به گزارش یورونیوز، تنها در ماه آوریل ، ۲۰.۵ میلیون نفر در آمریکا کارشان را از دست دادند و در مجموعه در دو ماه اخیر تعداد بیکاران در آمریکا به بیش از ۳۳ میلیون نفر رسیده است. تنها دو ماه قبل و پیش از شیوع ویروس کرونا در آمریکا، نرخ بیکاری در این کشور ۳.۵ درصد بود که کمترین میزان بیکاری در تاریخ ۵۰ سال گذشته آمریکا به شمار می رفت.

یکی از بدترین شرایط در بخش اوقات فراغت، هتل ها و رستوران‌ داری در آمریکا اتفاق افتاده است که در آن ۷.۷ میلیون نفر یا ۴۷ درصد افرادی که در این بخش کار می کرده‌اند، بیکار شده اند.

در بخش آموزش و خدمات بهداشتی نیز ۲.۵ میلیون نفر بیکار شده‌اند. بر اساس رتبه‌بندی کشورها، ایالات متحده آمریکا با حدود ۱ میلیون ، ۳۰۰ هزار مبتلا و بیش از ۷۶ هزار جان‌ با‌خته همچنان در صدر جدول شیوع کرونا در جهان است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما