plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۸
کد مطلب : ۹۲۸۶

سازمان ملل: تلفات کووید۱۹ در افراد بالای ۸۰ سال، پنج برابر بیشتر است

بنا بر اعلام سازمان ملل، ویروس کرونا در افراد بالای ۸۰ سال، پنج برابر بیشتر قربانی می‌گیرد.
سازمان ملل: تلفات کووید۱۹ در افراد بالای ۸۰ سال، پنج برابر بیشتر است
به گزارش ایصال نیوز، "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد بیماری کووید-۱۹ برای افراد کهنسال در جهان، رنج و هراس فراوانی را به همراه داشته است؛ افرادی که در قیاس با سایر اقشار با سرعت بیشتری در برابر ویروس کرونا تسلیم می‌شوند.

به گزارش آسوشیتدپرس، گوترش افزود نرخ مرگ و میر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در میان افراد بالای ۸۰ سال، ۵ برابر است.

دبیرکل سازمان ملل تأکید کرد علاوه بر خطر مرگ، این بیماری آن‌ها را با خطر درگیری با فقر نیز به‌خصوص در کشورهای در حال توسعه تهدید می‌کند. گوترش یک دستورالعمل ۱۶ صفحه‌ای را درباره تأثیر کووید-۱۹ بر افراد مسن منتشر کرده است.

او که روز پنجشنبه هفته گذشته هفتاد و یکمین سالروز تولد خود را جشن گرفت اظهار داشت: «به عنوان یک فرد مسن با مسئولیت نگهداری از یک مادر مسن‌تر، به شدت نگران این بیماری در سطحی شخصی و اثرات آن بر جوامعمان هستم.»

گوترش خواهان حمایت اجتماعی بیشتر و استفاده از تلاش‌های هوشمندتر در مسیر کاربرد فناوری‌های دیجیتال برای حمایت از افراد مسنی شد که ممکن است به دلیل جدا ماندن از جامعه و محدودیت‌های حرکتی، با رنج و آلام بیشتری روبرو باشند.

بر اساس آخرین آمار در روز شنبه ۱۳ اردیبهشت شمار مبتلایان کرونا در سراسر جهان از ۳ میلیون و ۴۰۲ هزار و ۳۶۹ نفر فراتر رفت و تعداد جانباختگان نیز از ۲۳۹ هزار و ۶۵۱ تن گذشت. تعداد بهبودی یافتگان نیز تا کنون به 1 میلیون و ۸۴ هزار نفر رسیده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما