plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۷
کد مطلب : ۹۰۸۹
در واکنش به تهدید ارسال پرونده ایران به شورای امنیت

ظریف: آمریکا و اروپا نمی‌توانند بر پایه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران را موعظه کنند

ایران نه سلاح هسته ای دارد و نه موشکی برای حمل چنین سلاح‌هایی
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، در توئیتی نوشت: امریکا و اروپا نمی‌توانند بر پایه تفسیر اشتباه و بی‌مبنا از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران را موعظه کنند.
ظریف: آمریکا و اروپا نمی‌توانند بر پایه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران را موعظه کنند
به گزارش ایصال نیوز از وزارت امور خارجه، دکتر محمد جواد ظریف با اشاره به قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد و تهدید اخیر امریکا مبنی طرح پرونده ایران برای ارسال ماهواره نور به فضا در شورای امنیت و متعاقب آن پیروی برخی کشورهای اروپایی از خط تهدیدی ایالات متحده امریکا، در توئیتی نوشت: «ایالات متحده خلاف قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، از سال ۲۰۱۷ مشغول زورگویی به همه بوده است. اروپا به جای تبعیت از قطعنامه ۲۲۳۱، از ایالات متحده اطاعت کرده است. هیچ کدام آن‌ها نمی‌توانند بر پایه تفسیر اشتباه و بی‌مبنا از قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران را موعظه کنند.
ایران نه سلاح هسته‌ای دارد و نه موشکی که برای حمل چنین سلاح‌های دهشتناکی، طراحی شده باشد. حدس بزنید چه کسی دارد؟»

طی یک عملیات موفق پرتابی توسط هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ماهواره چندمنظوره نور به مدد ماهواره بر چند مرحله ای قاصد، با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت و سپاه پاسداران با این موفقیت تاریخی و بزرگ وارد مرحله ای تازه از توسعه فناوری های فضایی شد. این پرتاب موفقیت آمیز واکنش بسیاری از کشورهای جهان را در پی داشت. 
 
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما