plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
کد مطلب : ۹۰۸۴

جهش آمار جان‌باختگان کرونا در برزیل

دو روز پس از عزل وزیر بهداشت برزیل توسط رئیس جمهور و جایگزینی او، آمار روزانه فوتی‌های برزیل از ۴۰۰ نفر گذشت. این دو مقام طی چند هفته گذشته درباره موضوع قرنطینه گسترده در کشور برای کنترل شیوع ویروس کرونا اختلاف نظر شدید داشتند.
جهش آمار جان‌باختگان کرونا در برزیل
به گزارش ایصال نیوز، یک روز پس از آن که وزیر جدید بهداشت برزیل از رونمایی طرح دولتی مبارزه با کرونا در روزهای آتی خبر داد، آمار جان‌باختگان روزانه کرونا در این کشور با جهشی چشمگیر از ۴۰۰ نفر گذشت و به ۴۰۷ فوتی در روز رسید.

تا کنون شمار کل جان‌باختگان کرونا در برزیل به ۳ هزار و ۳۴۳ نفر و مجموع مبتلایان در این کشور به ۵۰ هزار و ۲۳۰ نفر رسیده است.

ژائیر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل با وضع مقررات قرنطینه به شدت مخالف بوده است و به همین دلیل دو روز پیش وزیر بهداشت پیشین خود را که طرفدار قرنطینه عمومی بود برکنار و فرد دیگری به نام نلسون تیک را جانشین او کرد.

منتقدان دولتِ پوپولیست برزیل و برخی رسانه‌های این کشور، آمار رسمی اعلام شده دولتی را اعتمادپذیر و واقعی نمی‌دانند.

گفتنی است، در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به مرز ۳ میلیون نفر و رقم جان‌باختگان جهانی آن به ۲۰۰ هزار نفر نزدیک می‌شود، رئیس جمهور برزیل با ترجیح دادن اقتصاد بر مبارزه با کرونا، سعی در نادیده گرفتن توصیه های مقابله ای و قرنطینه ای سازمان بهداشت جهانی دارد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما