plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد مطلب : ۹۰۴۹
در نشست مجازی با دبیر کل سازمان جهانی بهداشت

دکتر نمکی: تعداد موارد ابتلای روزانه به کووید 19 در ایران 53 درصد کاهش داشته است

کاهش 30 درصدی تلفات ناشی از کرونا ویروس جدید در ایران
وزیر بهداشت در نشست مجازی با دبیرکل سازمان جهانی بهداشت و رییس دفتر و وزرای بهداشت منطقه شرق مدیترانه این سازمان که با موضوع بیماری کووید19 به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، از کاهش 53 درصدی ابتلای روزانه به کووید19 در فاصله 18 روز پس از اولین نشست وزرای بهداشت کشورهای منطقه خبر داد.
دکتر نمکی: تعداد موارد ابتلای روزانه به کووید 19 در ایران 53 درصد کاهش داشته است
به گزارش ایصال نیوز از وبدا، دکتر سعید نمکی در این نشست با اعلام این خبر، اظهار داشت: از دوم آوریل 2020 مطابق با 14 فروردین 1399 و با گذشت 18 روز از اولین جلسه مجازی ما، تعداد موارد ابتلای روزانه، 53 درصد و تعداد قربانیان نیز 30 درصد کاهش داشته است و با این وجود در همین مدت، تعداد کل موارد ابتلا به این بیماری از 50 هزار و 468 به بیش از 84 هزار مورد تا 20 آوریل و اوایل اردیبهشت ماه رسیده است. 
 
وی افزود: در راستای سیاست فاصله گذاری فیزیکی، اقدام به بازگشایی کسب و کارهای کم خطر، حمل و نقل عمومی و تردد تحت ملاحظات دقیق پروتکل های سازمان جهانی بهداشت کردیم. مساجد، مدارس، دانشگاه ها، رستورانها و اماکن عمومی همچنان بسته خواهند ماند تا طی 10 روز آتی با ارزیابی مجدد در مورد آنها تصمیم گیری شود. ما همچنین کمیته ای تشکیل دادیم که مداخلات و نتایج در خصوص بیماری کووید19 را ثبت، ضبط و گزارش می کند و اولین گزارش این کمیته تدوین و منتشر شده است. 
 
وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: بحران کووید19 نشان داد که آمادگی برای شرایط اضطراری و نیز مدیریت پاسخ در سطح جهانی در دهه های آتی باید در صدر اولویت دولت ها و سازمان های بین المللی قرار گیرد. از دهه ها پیش ما شاهد انواع مختلف شرایط اضطرار در منطقه شرق مدیترانه بوده ایم بنابراین آمادگی و راهبردهای پاسخ ما باید مورد بازنگری قرار گرفته و به گونه ای هماهنگ، تقویت شود. 
 
دکتر نمکی یادآور شد: سران کشورها باید بدانند که سلامت در قلب توسعه قرار دارد که این امر متاسفانه در حد شعار باقی مانده است. از سازمان جهانی بهداشت تقاضا دارم که چارچوبی مبتنی بر تجربیات جهانی تدوین نموده تا برای کمک به اعضا و عملی کردن چارچوب مورد نظر مورد استفاده قرار گیرد. 
 
وی تاکید کرد: کووید19 نشان داد که یک ویروس می تواند وظایف دینی، منفعت اقتصادی، کسب و کار، تعاملات فرهنگی و سیاسی، آموزش و یادگیری و مهمتر از همه، شرایط سلامتی جامعه از جمله زیرساخت ها و مدیریت بهداشتی را مختل کند. فاکتورهای آموزشی، بهداشتی، امنیتی، اقتصادی، روابط اجتماعی، مسکن و حمل و نقل از جمله حوزه هایی هستند که باید توسط کشورهای عضو در اولویت قرار گیرند به ویژه نیازمندان باید در مرکز توجه باشند. 
 
وزیر بهداشت گفت: برابری در دسترسی به دارو و واکسن و اتخاذ موضع مشترک علیه یک جانبه گرایی و تحریم های غیرقانونی باید در مرکز توجه سازمان جهانی بهداشت باشد. در این راستا از مدیرمنطقه ای این سازمان تقاضا دارم که از کشورهای عضو بخواهد تا برنامه مشترک سالانه وزارت بهداشت کشورها با سازمان جهانی بهداشت ( JPRM 2020-2021 ) بر اساس واکنش به کووید 10 و تقویت ظرفیت های آمادگی و پاسخ را بازبینی کرده و آن را با مراقبت های اولیه(PHC)، اهداف و پوشش همگانی سلامت(UHC) تلفیق نموده و توجه ویژه ای به مبارزه با آثار سوء کووید19 بر شاخص های اجتماعی سلامت داشته باشند.

انتهای پیام/*
۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما