plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
کد مطلب : ۹۰۴۶

پاسخ کرملین درباره احتمال دست‌ داشتن انسان در تولید کرونا

سخنگوی کاخ کرملین در پاسخ به سوالی درباره احتمال دست‌ داشتن انسان در تولید کرونا تصریح کرد که برای رد یا قبول این ادعا ما هنوز اطلاعات کافی برای رسیدن به جمع‌بندی در اختیار نداریم.
پاسخ کرملین درباره احتمال دست‌ داشتن انسان در تولید کرونا
به گزارش ایصال نیوز، همزمان با شدت گرفتن اظهارنظرهای مختلف درباره منشا ویروس کرونا، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه بر لزوم پرهیز از هرگونه اتهام زنی غیر علمی و اثبات نشده درباره منشا کرونا تاکید کرد.

بنا بر گزارش اسپوتنیک، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با سوالی درباره اظهارات اخیر برخی کارشناسان غربی درباره منشا انسانی ویروس کرونا و برخی اتهام زنی‌ها به چین مواجه شد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با غیرقابل قبول خواندن اتهام زنی بی اساس درباره منشا ویروس کرونا گفت: «در وضعیتی که اطلاعات کافی علمی (درباره کرونا) وجود ندارد، از نظر ما غیرقابل قبول است که به گونه بی اساس به کسی اتهام وارد کرد».

پسکوف تاکید کرد، در برابر صحبت یک کارشناس که ادعا می‌کند ویروس کونا ساخت بشر است دو کارشناس دیگر هستند که این موضوع را رد می‌کنند.

سخنگوی ولادیمیر پوتین افزود: « به همین خاطر هر دو طرف دارند بدون مدرک و سند حرف می‌زنند و به احتمال قوی باید گفت که ما اطلاعات کافی برای رسیدن به جمعبندی در اختیار نداریم».

اظهارات سخنگوی کرملین یک روز بعد از آن مطرح شده که رسانه‌های غربی به طور برجسته‌ای سخنان یک کارشناس فرانسوی درباره منشا ویروس کرونا را پوشش خبری داده‌اند.

«لوک مونتانیه» ویروس شناس فرانسوی برنده جایزه نوبل در مصاحبه با یک رسانه فرانسوی ادعا کرد که ویروس کرونا در یک ازمایشگاه شهر ووهان و با هدف تولید واکسن بیماری ایدز ساخته شده است.

این ادعا در حالی مطرح شده که مقام‌های چین بارها موضوع ساخت کرونا در ووهان را تکذیب کرده‌اند.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما