plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۱
کد مطلب : ۹۰۰۴

ترکیه همچنان رکورددار بیشترین مبتلایان به کرونا در خاورمیانه است

افتتاح بیمارستان 2000 تختخوابی در استانبول با حضور اردوغان
با شیوع گسترده ویروس کرونا در ترکیه، این کشور اعلام کرد شمار مبتلایان به این ویروس همه‌گیر از 86 هزار نفر فراتر رفت. بدین ترتیب ترکیه رکورددار بیشترین تعداد مبتلایان در خاورمیانه در سه روز اخیر است.
ترکیه همچنان رکورددار بیشترین مبتلایان به کرونا در خاورمیانه است
به گزارش ایصال نیوز، براساس آمار اعلام شده توسط وزارت بهداشت ترکیه، از روز شنبه تا امروز دوشنبه ترکیه با توجه به افزایش چشمگیر مبتلایان به کرونا خصوصا در شهر استانبول، با سیقت از ایران، در صدر کشورهای خاورمیانه قرار گرفت. ترکیه اکنون با 86 هزار و 306 مبتلای به کووید 19 رکورد دار بیشترین مبتلایان در خاورمیانه و در جهان نیز در جایگاه هفتم قرار دارد.

این وضعیت افزایشیِ روند مبتلایان به ویروس کرونا در ترکیه باعث شده این کشور از نظر تعداد مبتلایان، چین و ایران را هم پشت سرگذارد.

وزارت بهداشت ترکیه آخرین آمار قربانیان ترکیه در روز دوشنبه را 2 هزار و 17 نفر اعلام کرده است. شمار بهبود یافتگان در ترکیه نیز از 13 هزار و 400 نفر گذشت.

قرنطینه سراسری ترکیه که در 31 استان این کشور از بامداد شنبه آغاز شده بود امروز دوشنبه به پایان رسید، هرچند طرح «ماندن شهروندان درخانه» همچنان اولویت اول مقامات بهداشتی ترکیه برای مقابله با شیوع کرونا می باشد.

از سوی دیگر، به گزارش خبرگزاری آناتولی، امروز دوشنبه، مراسم افتتاحیه فاز نخست «بیمارستان شهر» در منطقه باشاک‌شهیر استانبول با ظرفیت 2000 تختخواب با حضور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد.

 همچنین در جلسه هیئت دولت ترکیه که با حضور اردوغان برگزار شد، آخرین تدابیرو تمهیدات اتخاذی در مقابله با ویروس کرونا و موضوعات امنیتی به ویژه آخرین تحولات سوریه، لیبی و دریای اژه مورد بحث و ارزیابی قرار گرفت.

رئیس جمهور ترکیه گفت: هدف‌مان این است که تدابیر را با حساسیت حداکثری اجرا و سیر شیوع این بیماری را تا عید فطر کاهشی کنیم که امکان بازگشت به شرایط عادی فراهم شود.

اردوغان مدعی شد: تدابیری که برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اتخاذ کردیم نتایجش را نشان داده است.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما