plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۴
کد مطلب : ۸۹۶۰

تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه از ایران بیشتر شد

ترکیه در رده هشتم جدول آماری مبتلایان به کرونا قرار گرفت
وزیر بهداشت ترکیه تعداد موارد قطعی ابتلا به کرونا را در این کشور ۸۲ هزار و ۳۲۹ تن اعلام کرد. از این تعداد 10 هزار و 453 نفر در ترکیه بهبودی حاصل کرده اند.
تعداد مبتلایان به کرونا در ترکیه از ایران بیشتر شد
به گزارش ایصال نیوز، براساس آخرین آمار وزارت بهداشت ترکیه، طی 24 ساعت گذشته 1822 بیمار دیگر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافته و آمار بهبود یافتگان به 10 هزار و 453 نفر رسید.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین اعلام کرد، با شناسایی 3 هزار و 783 مورد جدید ابتلا به کرونا شمار مبتلایان به این بیماری نیز به 82 هزار و 329 نفر رسید.

از سوی دیگر، با جان باختن 121 تن از بیماران طی 24 ساعت گذشته، شمار قربانیان ویروس کووید-19 در کشور به 1890 تن افزایش یافته است. بر این اساس، در روز شنبه،  40 هزار و 520 نفر غربالگری کرونا شده‌اند و در مجموع تا کنون 598 هزار و 933 تست در سراسر ترکیه انجام شده است.

فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه در توئیتر خود نوشت: ''بیش از 10 هزار بیمار مبتلا به کرونا در کشور بهبود یافتند، پیشرفت بسیار خوبی در زمینه درمان این بیماری داریم. علی‌رغم افزایش غربالگری‌ها شیب موارد جدید ابتلا نزولی است. دو قدرت در دست داریم: تدبیر و درمان. از قدرت‌مان بهره ببریم''.

از سوی دیگر وزارت کشور ترکیه نیز اعلام کرده است، محدودیت‌های مربوط به منع سفر را بین ۳۱ شهر به مدت ۱۵ روز دیگر تمدید کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اعلام شده از سوی وزیر بهداشت ترکیه نشان می‌دهد این کشور برای اولین بار در شمار موارد ابتلا به کرونا، از ایران پیشی گرفته و دارای بالاترین آمار مبتلا در خاورمیانه است.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز شنبه اعلام کرده بود: مجموع بیماران کرونا در ایران به ۸۰ هزار ۸۶۸ نفر رسید.

به این ترتیب ترکیه در رده هشتم و ایران در رده 9 جدول مبتلایان به بیماری کرونا قرار گرفت. آمریکا با 735 هزار مبتلا و حدود 39 هزار جانباخته همچنان در صدر جدول با بیشترین آمار مبتلایان و تلفات در جهان با قرار دارد.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما