plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۸۸۶۲

شمار مبتلایان کرونا در جهان در آستانه رقم بی سابقه 2 میلیون نفر قرار گرفت

شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 در جهان از یک میلیون و 925 هزار نفر فراتر رفت. با تداوم همه گیری ویروس کرونا، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی و آسیایی امیدوارانه از روند کاهشی در تعداد مبتلایان و جان باختگان سخن می گویند.
شمار مبتلایان کرونا در جهان در آستانه رقم بی سابقه 2 میلیون نفر قرار گرفت
به گزارش ایصال نیوز، در حالی که بیش از نیمی از جمعیت جهان قرنطینه شده اند، دولت‌های اروپایی تلاش می‌کنند با تمدید دوره خانه نشینی اجباری شهروندان و تشدید موازین مراقبتی و احتیاطی، آهنگ شیوع ویروس کرونا را کند کنند.

در تازه ترین تحولات در خصوص همه گیری ویروس کرونا آمریکا با اختلاف زیادی از بقیه کشورها در صدر قرار دارد به طوریکه رسانه‌های آمریکایی می‌گویند با موافقت «دونالد ترامپ» برای اعلام «وضعیت فاجعه عظیم» در ایالت «وایومینگ» به دلیل بحران ناشی از شیوع بیماری «کووید19» تمامی 50 ایالت این کشور برای نخستین بار در تاریخ در این وضعیت بحرانی قرار گرفته‌اند. ترامپ شامگاه دوشنبه از روند کاهشی کرونا در آمریکا سخن گفت و ایتالیا، آلمان، فرانسه، الجزایر و ایران نیز از کاهش آمار مبتلایان و فوتی ها خبر داده اند.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا صبح سه شنبه 26 فروردین (به وقت ایران) به رقم بی سابقه 1 میلیون و 925 هزار نفر رسید و شمار قربانیان این بیماری نیز به 119 هزار و 703 نفر رسید. تعداد افراد بهبودی یافته و ترخیص شده در جهان نیز 444 هزار و 661 نفر می باشد.

از این تعداد، ایالات متحده آمریکا با بیش از 587 هزار نفر در صدر جدول مبتلایان قرار دارد و اسپانیا با 170 هزار نفر مبتلا بعد از آمریکا قرار دارد. از نظر تعداد تلفات نیز آمریکا با بیش از 23 هزار فوتی در صدر قرار دارد. ایران با 73 هزار و 300 مبتلا و 4هزار و 585 فوتی در رده هشتم مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد. در حال حاضر 10 کشوری که بالاترین شمار مبتلایان به کرونا در جهان را دارند، علاوه بر ایالات متحده و اسپانیا عبارتند از: ایتالیا، آلمان، فرانسه، بریتانیا، چین، ایران، ترکیه و بلژیک.

*آمریکا:
آمریکا همچنان در صدر جدول بیشترین مبتلایان به کرونا در جهان قرار دارد. ویروس جدید کرونا تا صبح سه شنبه (به وقت ایران)، در آمریکا جان 23 هزار و 640 نفر را گرفته است و بیش از 586 هزار و 956 نفر نیز در این کشور به این ویروس مبتلا شده اند. در 24 ساعت گذشته باز هم آمریکا رکورد بیشترین مبتلایان و بالاترین آمار مرگ و میر را با بیش از 1505 فوتی داشت. ایالت نیویورک با بیش از 10 هزار قربانی کانون اصلی شیوع کرونا در آمریکا است.

*اسپانیا:
آخرین آمار از اسپانیا، که در رتبه دوم قرار گرفته است،از جان باختن بیش از 17 هزار و 750 نفر خبر می دهد. این در حالی است که 170 هزار و 99 نفر نیز در این کشور تاکنون به کووید 19 مبتلا شده اند.

*ایتالیا:
در ایتالیا که روند مبتلایان و قربانیان کاهشی شده است، آمار جان باختگان به 20 هزار و 400 نفر رسید. شمار مبتلایان نیز به 159 هزار و 516 نفر رسیده است.

*فرانسه:
آمار گزارش شده در بامداد روز سه شنبه در فرانسه نیز مانند فرتسه و ایتالیا اندکی روند کاهشی داشت. شمار جان باختگان در فرانسه از 14 هزار و 967 نفر گذشت. تعداد مبتلایان در این کشور اروپایی به 136 هزار 779 تن رسیده است.

*آلمان:
در آلمان تا بامداد سه شنبه، کروناویروس جان 3 هزار و 194 نفر را گرفته است و شمار مبتلایان نیز به 130 هزار و 73 نفر رسید.شمار بهبودی یافتگان آلمان با بیش از 64 هزار درمان شده در وضعیت بسیار خوبی است.

*انگلیس:
تعداد مبتلایان در بریتانیا به 88 هزار و 600 نفر و تعداد جان باختگان در این کشور اروپایی با ادامه روند افزایشی مانند چند روز اخیر، در مجموع به 11 هزار و 329 نفر رسید.

*چین: تعداد جان باختگان در چین 3 هزار و 345 نفر و شمار مبتلایان 82 هزار و 349 نفر است. در حالی‌که کشور چین به‌عنوان خاستگاه ویروس کرونا شهر ووهان را از قرنطینه خارج کرده است، افزایش شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 که عمدتا مسافران خارجی هستند، نگرانی‌ها در این کشور را از به راه افتادن موج دوم اپیدمی تشدید کرده است.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما