plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۸۸۴۱
کرونا همچنان در آمریکا جولان می‎دهد

آمار قربانیان کرونا در آمریکا از 22 هزار نفر گذشت

بی توجهی دولت به هشدار کارشناسان کار دست ترامپ داد
بر اساس گزارش منتشر شده دانشگاه «جانز هاپکینز»، تنها طی 24 ساعت گذشته بیش از یک هزار و 514 نفر در آمریکا بر اثر ویروس کرونا جان باختند. مدیر مرکز جانز هاپکینز آمریکا ضمن انتقاد از دونالد ترامپ گفت: اگر برخی هشدارهای رسمی جدی گرفته می‌شد، ما الآن در وضعیت بهتری قرار داشتیم.
آمار قربانیان کرونا در آمریکا از 22 هزار نفر گذشت
به گزارش ایصال نیوز، همزمان با «عید پاک» مسیحیان، دانشگاه «جانز هاپکینز» در گزارشی اعلام کرد که طی 24 ساعت گذشته تعداد هزار و 514 نفر قربانی ویروس کرونا در این کشور شدند. این درحالی است که آمار روزانه آمریکا در روز جمعه 2 هزار و 100 و روز شنبه هزار و 950 کشته را ثبت کرده بود. 

بر اساس گزارش منتشر شده روز یکشنبه بیست و چهارم فروردین ماه تعداد تلفات آمریکا بر اثر ویروس کرونا از 22 هزار نفر فراتر رفت.

در جدیدترین آمار تا صبح دوشنبه به وقت ایران تعداد مبتلایان در آمریکا از 560 هزار و 433 نفر فراتر رفت و شمار جان باختگان نیز به 22 هزار و 115 نفر رسید. شمار بهبود یافتگان آمریکایی نیز 36 هزار نفر اعلام شد.  

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی شرایط این کشور را بی‌سابقه و نگران کننده خوانده و گفته بود که اقتصاد آمریکا تعطیل شده است، اما دوباره رونق خواهد گرفت.

در پی شیوع سریع ویروس کرونا در آمریکا، برای اولین بار در تاریخ ایالات متحده، تمام 50 ایالت این کشور در «وضعیت اضطراری» قرار گرفتند.

گفتنی است، «تام اینگلسبای» مدیر مرکز جانز هاپکینز برای امنیت سلامت آمریکا روز یکشنبه ضمن انتقاد از دونالد ترامپ گفت: گزارش روزنامه نیویورک تایمز درباره واکنش دولت فدرال به بحران ویروس کرونا نشان می‌دهد که اگر برخی هشدارهای رسمی جدی گرفته می‌شد، ما الآن در وضعیت بهتری قرار داشتیم.

وی در ادامه افزود: اگر ما به این هشدارها توجه می‌کردیم، الآن وضعیت بهتری داشتیم و احتمالاً برای مقابله با این بحران آمادگی بهتری داشتیم و بیمارستان‌ها و تجهیزات حفاظت شخصی خود را آماده می‌کردیم.

این کارشناس بهداشتی تصریح کرد: گرچه برخی نشانه‌های امیدواری درباره موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا وجود داشته است ولی این مسئله مهم است که آمریکا برای بازگشایی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی عجله نکند.

انتهای پیام/*  
۴
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما