plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸
کد مطلب : ۸۸۳۰

تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر موقتا متوقف می‌شود

معاون سازمان انرژی اتمی گفت: تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر به‌ منظور انجام عملیات تعویض سوخت سالیانه نیروگاه، بازرسی‌ها و تعمیرات دوره‌ای از امروز یکشنبه ۲۴ فروردین‌ ماه متوقف می‌‌شود.
تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر موقتا متوقف می‌شود
به گزارش ایصال نیوز، «محمود جعفری» معاون سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید و توسعه انرژی اتمی ایران اعلام کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام‌ شده و هماهنگی صورت گرفته با شبکه سراسری برق کشور، فعالیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر به‌ منظور انجام عملیات تعویض سوخت سالیانه نیروگاه، بازرسی‌ها و تعمیرات دوره‌ای از امروز یکشنبه ۲۴ فروردین‌ ماه سال جاری متوقف خواهد شد.

وی تأکید کرد: یکی از هدف‌های اجرای برنامه تعویض سوخت در زمان کنونی این است که با توکل به الطاف الهی، نیروگاه در اوج (پیک) مصرف برق کشور در تابستان در مدار تولید باشد. معاون سازمان انرژی اتمی ابراز امیدواری کرد که با انجام عملیات سوخت‌گذاری پیش رو، تولید برق در واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر در موعد مقرر از سر گرفته‌ شده و نیروگاه مجدداً به شبکه سراسری برق کشور متصل شود.

به گزارش فارس به نقل از اداره کل دیپلماسی عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی٬ جعفری خاطرنشان کرد: از ابتدای بهره‌برداری تجاری از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون حدود ۴۳ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید و به شبکه سراسری برق کشور تحویل‌ شده است. همچنین از زمان تعویض سوخت قبلی نیروگاه از اردیبهشت‌ ماه سال گذشته تاکنون این نیروگاه بیش از ۷.۲ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی تولید کرده است.

وی با اشاره به ارتقای سطح این نیروگاه افزود: در سال گذشته برنامه جامع ارزیابی همتایی از نیروگاه اتمی بوشهر در حوزه‌های مختلف توسط تیمی متشکل از متخصصان زبده انجمن جهانی بهره‌برداران هسته‌ای (WANO) از کشورهای مختلف انجام شد که نتایج درخشانی از جمله قرار گرفتن نیروگاه اتمی بوشهر در شمار پنج کشور اول اعضای این مرکز را به همراه داشت.

گفتنی است این نیروگاه در سال ۱۳۹۸ نزدیک به هفت میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای تولید و از آغاز راه اندازی تاکنون اقدام به تولید ۴۳ میلیارد کیلووات‌ ساعت برق هسته‌ای کرده است.

انتهای پیام/*
۴
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما