plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۸۸۲۸
در جلسه معارفه وزیر جهاد کشاورزی

جهانگیری: امنیت غذایی مردم تامین شده است

خاوازی انسان خودساخته‌ای است
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: ما یک کشور پر جمعیت با اهداف بلند و مشخص در دنیا حضور داریم و فعالیت می‌کنیم؛ ‌بنابراین بزرگترین مسئله این است که امنیت غذایی مردم تامین شده است تا از غذای مردم به فشارهای سیاسی آنچنانی علیه حکومت و دولت مواجه نشویم.
جهانگیری: امنیت غذایی مردم تامین شده است
«اسحاق جهانگیری» روز یکشنبه در جلسه معارفه کاظم خاوازی وزیر جهادکشاورزی افزود:‌ هیچ حکومتی نمی‌تواند نسبت به بخش کشاورزی خود بی‌تفاوت باشد و بگوید حالا بخش کشاورزی هم نبود در این دنیای به این بزرگی کالای مورد نیاز خود را از گوشه و کنار دنیا وارد و آن را تامین می‌کنیم.جمهوری اسلامی به طریق اولی نمی‌تواند چنین کند.

وی اضافه کرد:‌ بخش کشاورزی مسئولیت تامین امنیت غذایی کشور را عهده‌دار است و ما یک کشور پرجمعیت با اهداف بلند و مشخص در دنیا حضور داریم و فعالیت می‌کنیم؛ ‌بنابراین بزرگترین مسئله این است که امنیت غذایی مردم تامین شده است تا از غذای مردم به فشارهای سیاسی آنچنانی علیه حکومت و دولت مواجه نشویم.

جهانگیری با اشاره به شخصیت وزیر جهاد کشاورزی وی را انسان خودساخته‌ای دانست و گفت:‌ وقتی ایشان به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی تصدی وزارت کشاورزی معرفی شدند،‌ هیچ قدمی از طرف ایشان ندیدم با این که کانال‌های ارتباطی متعددی بین ما وجود داشت به هیچ یک از دوستان واسطه نگفت فلانی را ببینم و خود را معرفی و برنامه‌هایم را ارائه کنم.

وی افزود: خاوازی در طول بیش از ۶ سالی که در دولت تدبیر و امید مسئولیت داشتند، هم خودشان و تیم‌شان با آقای حجتی کار می‌کردند و این تیم کارهای درخشانی انجام داده که در تاریخ کشاورزی کشور ماندگار خواهد بود. ضمنا از آقای حجتی تشکر می‌کنم و آرزوی توفیق و سلامتی برای ایشان دارم تا ان‌شالله بتوانند به کشور و مردم خدمت کنند.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه خاوازی اولین فردی است که برای این مسئولیت مورد اتفاق بود، اظهار کرد: هم آقای کلانتری و هم آقای حجتی روی ایشان اجماع داشتند و به حجتی گفتم وقتی شما رفتید چه کسی بیاید که در بین دوستانی که نام برد یکی از آنان آقای خاوازی بود. 
۳
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما