plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۴
کد مطلب : ۸۷۷۰

با جان‌باختن ۱۰۰ پزشک در ایتالیا، شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز ۹۰ هزار فراتر رفت

شمار مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا در جهان در حالی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفته است که افزون بر ۴۰۰ هزار نفر آنها ساکن ایالات متحده و بیش از ۷۰۰ هزار نفر آنها نیز شهروندان کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا، فرانسه و اسپانیا هستند.
با جان‌باختن ۱۰۰ پزشک در ایتالیا، شمار قربانیان کرونا در جهان از مرز ۹۰ هزار فراتر رفت
به گزارش ایصال نیوز، براساس آخرین گزارش آماری در ساعت ۱۹ پنجشنبه به وقت ایران شمار مبتلایان به بیماری کرونا در جهان به یک میلیون و ۵۳۶ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.

همچنین شمار بهبودی یافتگان به ۳۴۰ هزار نفر و شمار تلفات این ویروس مرگبار در سراسر جهان نیز از مرز ۹۰ هزار فوتی گذشت.

آمریکا با ۱۴ هزار و ۷۹۷،  ایتالیا با ۱۷ هزار و ۶۶۹ و اسپانیا  ۱۵ هزار و ۲۳۸ فوتی بیشترین تلفات را در جهان به نام خود ثبت کرده اند. 

همزمان با ادامه شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار قربانیان آن در اروپا دولت‌ها قوانین سختگیرانه‌تری برای محدود کردن آمد و شد مردم در کشورها وضع کردند.

قرار است دوره قرنطینه در فرانسه پس از ۴ هفته، بار دیگر تمدید شود. انتظار می رود لندن نیز سیاستی مشابه پاریس را در پیش بگیرد.

از سوی دیگر، انجمن پزشکان ایتالیا اعلام کرد که دست‌کم ۱۰۰ پزشک در این کشور در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

هشتاد نفر از این پزشکان در مناطق شمالی ایتالیا فعالیت می‌کردند که یکی از کانون‌های اصلی شیوع این ویروس در این کشور بود.

طبق آمار انستیتوی بهداشت ایتالیا، تاکنون ۱۳ هزار و ۵۲۲ نفر از کادر درمانی این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

براساس گزارشها در آمریکا، در حالیکه بیشترین شمار مبتلایان به کووید-۱۹ را در جهان دارد، شمار قربانیان این بیماری در فاصله روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه ۱ هزار و ۹۷۳ نفر افزایش یافت.

آمار ۲۴ ساعت اخیر، نسبت به مدت مشابه در روز قبل نشان از این است که شمار موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری همچنان افزایش می‌یابد.شمار مبتلایان در آمریکا از ۴۳۶ هزار گذشت. 

در اسپانیا نیز، تعداد قربانیان کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در اسپانیا ۶۸۳ نفر اعلام شد.

بدین ترتیب شمار فوتی ها در این کشور از ابتدای شروع همه گیری به عدد ۱۵هزار و ۲۳۸ نفر رسید. بیش از ۱۵۲ هزار نفر نیز در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

انتهای پیام/*
۱۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما