plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۰
کد مطلب : ۸۶۰۵
موفقیت چشمگیر یک طرح ملی با حمایت مردم

وزیر بهداشت: مشارکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا از مرز 67 میلیون نفر گذشت

تقدیر دکتر نمکی از همکاری و مشارکت مردم
دکتر سعید نمکی گفت: از مردم به دلیل مشارکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا تشکر می کنم. خوشبختانه امروز آمار این طرح از 67 میلیون رصد در کل کشور گذشت که از این بین، 55 میلیون و 450 هزار نفر از طریق تماس و تلفن با خانواده ها پیگیری شدند و حدود 11 میلیون و 570 هزار نفر نیز از طریق خوداظهاری با ما همراهی و همکاری کردند.
وزیر بهداشت: مشارکت در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا از مرز 67 میلیون نفر گذشت
به گزارش ایصال نیوز، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط زنده تصویری با شبکه خبر، با اعلام این خبر، اظهار داشت: مشارکت مردم ایران در طرح بسیج ملی مقابله با کرونا مورد توجه صاحبنظران حوزه بهداشت و درمان دنیا قرار گرفته است و چنین پایشی در چنین سطح و گستره سرزمینی، کار بی نظیری بود که با همت نیروهای بسیج، سازمان های مردم نهاد و مشارکت مردم این افتخار به دست آمده است.

وی افزود: در این طرح تا کنون 430 هزار نفر ویزیت شده اند، 304 هزار نفر بدون مشکل بودند، برای 104 هزار نفر، مراقبت در منزل انجام شده، 2584 نفر به صورت سرپایی درمان شدند، 19247 نفر به بیمارستانها ارجاع شدند که بعد از بررسی های نهایی، 5 هزار و 988 نفر در بیمارستانها، نگهداری و مراقبت شدند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: مردم به نظام سلامت به عنوان مطمئن ترین نظام ارائه خدمت کشور اعتماد دارند و با آن همراهی و همگامی می کنند. این طرح توانست بار سنگینی را از دوش بیمارستانها و نیروهای بهداشتی و درمانی کشور بردارد و باید از همه آنها که این بار سنگین را تحمل و صبوری کردند، تشکر کنم.

دکتر نمکی خاطرنشان کرد: بعد از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی که با همراهی همه دستگاه ها و مردم آغاز شده و تا 20 فروردین ادامه دارد، گام دوم را به عنوان فاصله گذاری هوشمند داریم که در این طرح، برای بازگرداندن کسبه و افرادی که باید خدمات خاصی را به مردم ارائه کنند و یا بازگشایی بعضی مراکز علمی، فرهنگی و مذهبی، تلاش می کنیم و با رعایت پروتکل های ویژه که کارشناسان ما اعلام کنند، وضعیت عادی تر شده، شرایط کشور را به حالت عادی تر بر می گردانیم.

وی اضافه کرد: الان وضعیت ما در کل استانها، بسیار بهتر از گذشته است البته این به معنی کنترل و مهار بیماری کووید19 نیست بلکه این بیماری را مدیریت کرده ایم و هر زمان که به مرحله کنترل و مهار بیماری برسیم، به مردم اعلام می کنیم.
 در برخی از استانها و شهرستانها، در وضعیت مهار و کنترل این بیماری هستیم که به نسبت پیشرفت کار، این موارد و همچنین بازگشایی مراکز مختلف را اعلام خواهیم کرد.

وزیر بهداشت گفت: از مردم تشکر می کنم که بر خلاف هر سال، امسال روز طبیعت و سیزده به در را در منزل خود ماندند و با فاصله درون خانواده، سعی می کنند اصول بهداشتی را رعایت کنند. ما چاره ای نداریم که برخی اوقات، خلاف عرف و روابط قبلی عمل کنیم تا از این بحران ها، خارج شویم. بنده از این شعر زیبای حافظ استفاده می کنم که  می فرماید " در خلاف آمد عادت بطلب کام که من/ کسب جمعیت از آن زلف پریشان کردم" و یا مولانا می فرماید "هر کبوتر می پرد در مذهبی/ وین کبوتر جانب بی جانبی/ ما نه مرغان هوا نه خانگی/ دانه ما دانه بی دانگی/ زان فراخ آمد چنین روزی ما/ که دریدن شد قبادوزی ما".

انتهای پیام/*
۳
مرجع : وبدا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما