plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۸۵۷۱
آخرین آمار جهانی بیماری همه گیر «کووید ۱۹»

شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۷۸۶ هزار نفر گذشت

شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در کشورهای جهان تا بامداد سه شنبه به حدود ۳۸ هزار نفر رسید و شمار مبتلایان از ۷۸۶ هزار نفر فراتر رفته است و خوشبختانه از این تعداد، حال بیش از ۱۶۵ هزار نفر بهبود یافته است.
شمار مبتلایان به کرونا در جهان از مرز ۷۸۶ هزار نفر گذشت
به گزارش ایصال نیوز، در ایالات متحده آمریکا، بیماری کرونا تاکنون جان ۳ هزار و ۱۲۶ نفر را گرفته و تعداد مبتلایان به این بیماری هم از ۱۶۰ هزار نفر عبور کرده است. نیویورک کانون شیوع کرونا در آمریکاست و این کشور همچنان شاهد بیشترین موارد ابتلا در میان کشورهای جهان بوده است.

شمار مبتلایان به کرونای جدید موسوم به "کووید-۱۹" در قاره اروپا از ۴۰۰ هزار نفر گذشته است.

مقام‌های بهداشتی ایتالیا شامگاه دوشنبه اعلام کردند که در ۲۴ ساعت گذشته ۴هزار و ۵۰ نفر دیگر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند تا شمار مبتلایان در این کشور به ۱۰۱ هزار و ۷۳۹ نفر برسد. همچنین در شبانه روز گذشته، ۸۱۲ نفر دیگر در ایتالیا جان خود را در اثر ابتلا به کووید-۱۹ از دست داده‌اند و شمار جان‌باختگان این بیماری ویروسی در این کشور به ۱۱ هزار و ۵۹۱ تن رسید.

در چین، اولین کانون شیوع ویروس جدید کرونا، تاکنون ۳۳۰۴ نفر قربانی بیماری «کووید ۱۹» و ۸۱هزار و ۴۷۰ نفر مبتلا شده‌اند. علی رغم بهبودی کامل اکثر مبتلایان در چین، اما با ثبت یک مورد دیگر ابتلای به کرونا با منشاء داخلی در چین نگرانی از بازگشت دوباره کووید 19 در چین بیشتر شد.

در اسپانیا شمار مبتلایان ۸۵ هزار و ۱۹۵ نفر و شمار جان باختگان ۷۳۴۰ نفر است.

در آلمان که تست ابتلا به کرونا به شکلی گسترده تر از دیگر کشورهای اروپایی انجام می شود ۶۲هزار و ۴۳۵ نفر به این ویروس مبتلا شده و ۵۴۱ نفر جان باخته‌اند.

فرانسه که ظرفیت انجام تست کمتری از آلمان دارد تاکنون از ابتلای ۴۴ هزار و ۵۵۰ نفر و مرگ سه هزار و ۲۴ نفرخبر داده است.

در ایران شمار کل جان باختگان توسط وزارت بهداشت ایران ۲۷۵۷ نفر و تعداد مبتلایان ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر اعلام شده است.

در بریتانیا تاکنون ۱۹هزار و ۵۲۲ نفر ار جمله بوریس جانسون، نخست وزیر و شاهزاده چارلز، ولیعهد این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده و ۱۲۲۸ نفر جان باخته‌اند.

براساس جدیدترین گزارش شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان تا بامداد دوشنبه به وقت ایران ۷۸۶هزار نفر و تعداد تلفات ناشی از این ویروس در جهان به ۳۷ هزار و ۸۱۹ نفر رسید. 

از لحاظ تعداد میتلایان به کرونا در جهان، آمریکا در صدر  و ایتالیا، اسپانیا، چین، آلمان، فرانسه و ایران در رتبه های دوم تا هفتم قرار دارند.

انتهای پیام/*
۳
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما