plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹
کد مطلب : ۸۴۰۵

ویروس کرونا باعث آزادی زندانیان آمریکایی شد

مقامات محلی آمریکا هزاران زندانی را از ترس شیوع «کووید-19» آزاد می کنند. ویروس کرونا با قدرت نفوذ تخریبی خود، چنان وحشتی ایجاد کرده که پس از نفوذ در دولت و ارتش آمریکا، اکنون با نفوذ در زندان، مقامات آمریکایی را مانند برخی کشورهای دیگر وادار به آزادی پیشگیرانه زندانیان کرده است.
ویروس کرونا باعث آزادی زندانیان آمریکایی شد
به گزارش ایصال نیوز، اسپوتنیک به نقل از «وال استریت ژورنال» روز دوشنبه گزارش داد؛ مقامات محلی آمریکا هزاران زندانی را از ترس شیوع «کووید-19» آزاد می کنند. زندان‌های کالیفرنیا، نیویورک، تگزاس و دست‌کم ده ایالت دیگر آمریکا آزاد کردن مجرمانی را آغاز کرده‌اند که به‌ خاطر جرایم کوچک بازداشت شده‌اند و زندانیان میانسال بیمار نیز آزاد می‌شوند.

برنارد شیهان، قاضی ایالت اوهایو در این رابطه گفت: «ما درهای زندان را به روی همه باز نمی‌کنیم، بلکه افرادی را که خطرناک نبوده و جرایم کوچکی انجام داده‌اند و همچنین افرادی را که بیمار هستند آزاد می‌کنیم».

برخی گزارش ها حاکی است، بیش از 30 زندانی در ایالت نیویورک به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

آمریکا پس از چین و ایتالیا از نظر تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ردیف سوم فهرست جهانی موارد ابتلا به «کووید-19» قرار دارد. شمار جان باختگان ویروس کرونا در آمریکا به 485 نفر و شمار افراد مبتلا به 34 هزار و 671 نفر افزایش یافته است.

گفتنی است در روزهای اخیر برخی کشورها از ترس شیوع کووید19 و بعنوان یک اقدام احتیاطی و پیشگیرانه اقدام به اعطای مرخصی زندانیان یا آزادی آنها کرده اند. در سوریه عفو عمومی اعلام شد. در افغانستان نیز برخی زندانیان آزاد شده اند.

سازمان عفو بین الملل از مصر و دیگر کشورها خواسته است با توجه به شیوع کرونا، زندانیان در معرض کرونا و غیر خطرناک آزاد شوند.

در برزیل و کلمبیا زندانیان دست به شورش زدند. باشگاه خبرنگاران جوان از کشته شدن 23 نفر از زندانیان کلمبیایی در شورش دیروز زندان بوگوتا خبر داد. 

انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما