plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۳
کد مطلب : ۸۲۲۰
در نشست خبری اصحاب رسانه استان اصفهان

استاندار اصفهان: بیمارستان‌های اصفهان روزانه ۱۵ هزار ماسک نیاز دارند

مردم از حضور غیر ضروری در خیابان ها خودداری کنند
دکتر عباس رضایی با اشاره به تلاش‌های کمیته پشتیبانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص رفع نیاز مندی‌های تجهیزاتی و بهداشتی مراکز درمانی، بیمارستانی و آحاد مردم، افزود: تنها بیمارستان‌های اصفهان روزانه ۱۵ هزار ماسک نیاز دارند و اولین کار رفع نیاز بیمارستان‌ها است.
استاندار اصفهان: بیمارستان‌های اصفهان روزانه ۱۵ هزار ماسک نیاز دارند
به گزارش ایصال نیوز از استانداری اصفهان، دکتر عباس رضایی روز شنبه در نشست خبری خود که به صورت ویدئو کنفرانس با خبرنگاران استان اصفهان برگزار شد، با اشاره به برگزاری ۱۲ جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان و جلسات کمیته‌های هفت گانه این ستاد، گفت: تا کنون بیش از ۱۰۰ مصوبه در ستاد استانی مقابله در حوزه‌های مختلف درمانی، بهداشتی، پشتیبانی، انتظامی، رسانه‌ای و سایر کمیته‌ها گرفته شده است.

وی با اشاره به ضرورت کاهش مراجعات به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها، اظهار کرد: در راستای کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها، اولین کار، راه‌انداری خط ۳۱۱۳ بود.

وی ادامه داد: در گام بعدی کلینیک‌های تنفسی با بهره‌گیری از ظرفیت درمانگاه‌های موجود در استان و سطح‌بندی آنها به منزله مراکز پیش بیمارستانی راه اندازی شد و افرادی که نیاز ضروری دارند از این طریق به بیمارستان اعزام و سایر افراد سرپایی در منزل مداوا خواهند شد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: همچنین سامانه یکپارچه بهداشت "سیب"، امکان غربالگری آحاد افراد جامعه را با ثبت اطلاعات خود اظهاری افراد دنبال می‌کند که اگر نیاز باشد افراد راهنمایی و حتی با آمبولانس به بیمارستان ارجاع داده خواهند شد و در صورتی که وضعیت حاد نباشد، راهنمایی‌های لازم به بیماران ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به تلاش‌های کمیته پشتیبانی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خصوص رفع نیاز مندی‌های تجهیزاتی و بهداشتی مراکز درمانی، بیمارستانی و آحاد مردم، افزود: تنها بیمارستان‌های اصفهان روزانه ۱۵ هزار ماسک نیاز دارند و اولین کار رفع نیاز بیمارستان‌ها است.

رضایی اضافه کرد: قطعا تلاش می‌کنیم بخشی از تولیدات و کشفیات استان در بین مردم توزیع شود و شکایت‌های مردم را از این بابت قبول داریم.

وی خاطر نشان کرد: البته مردم استان استحضار داشته باشند که استفاده از ماسک برای افراد مبتلا، سفارش می‌شود تا از انتشار آلودگی‌های بزاقی و تنفسی جلوگیری کند و زدن ماسک برای افراد سالم و غیر ناقل ضرورت ندارد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: البته استان اصفهان در اقدامی شاخص، تولید ماسک‌های پارچه‌ای را به منظور استفاده عموم مردم در دستور کار قرار داد که قابل شستشو و مقرون به صرفه است.

وی با اشاره به نظر کارشناسان در خصوص ماسک‌های پارچه‌ای، گفت: مطالعه صورت گرفته نشان می‌دهد، میزان ابتلا در بین پزشکانی که از ماسک سه لایه استفاده کرده‌اند ۶.۲ درصد بوده است، در حالی که این میزان در بین متخصصانی که از ماسک پارچه‌ای استفاده می‌کنند از ۲ درصد کمتر است.

رضایی در خصوص کشفیات اقلام بهداشتی توسط نهادهای انتظامی و امنیتی استان، گفت: این اقلام نیز با نظارت معاونت غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان توزیع می‌شود.

وی تصریح کرد: البته خطوط تولید الکل و ماسک و سایر ملزومات بهداشتی نیز با پیگیری‌های معاون اقتصادی دانشگاه علوم پزشکی افزایش یافته و امکانات مراکز درمانی نیز بیشتر شده است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: توزیع این اقلام با معاونت غذا و دارو است و انتظار نمی‌رود این اقلام برای افراد و کارکنان درمانی که در خط مقدم هستند کمبودی وجود داشته باشد.

وی در زمینه بودجه بیمارستان‌های علوم پزشکی اصفهان و کاشان، گفت: دولت به منظور پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا هفت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال بودجه اختصاص داده است که از طریق وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مستقیما بین دانشگاه‌های علوم پزشکی توزیع می‌شود و طبیعتا بخشی از این بودجه‌ها در قالب تامین تجهیزات، امکانات و امثال آن صرف ‌خواهد شد.

رضایی اضافه کرد: البته بودجه‌ای ۷۰۰ میلیارد ریالی نیز به صورت مجزا طی مذاکراتی با آقای نوبخت دریافت شد که ۵۰۰ میلیارد ریال آن به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۲۰ میلیارد ریال آن به دانشگاه علوم پزشکی کاشان اختصاص یافت.

وی در خصوص تعطیلی ادارات استان گفت: اختیار تعطیلی ادارات در دست مدیریت استان نیست و ستاد ملی با بهره‌گیری از ظرفیت کارشناسان خود در شورای امنیت ملی و ستاد ملی مبارزه با کرونا و با در نظر گرفتن همه جوانب تصمیم گیری خواهدکرد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: البته باید مد نظر داشته باشیم با توجه به وضعیت و شرایط مکانی استان و اینکه در مرکز کشور قرار دارد و از سوی دیگر شرایط زمانی که در ماه آخر سال قرار داریم، در صورت تعطیلی ادارات، نیاز مردم در آخر سال پاسخ داده نمی‌شود.

وی به تجربه بد کاهش ساعات اداری در روزهای ابتدایی مقابله با کرونا، گفت: با کاهش ساعات ادارات، نه تنها مشکلی حل نشد بلکه به واسطه کاهش این ساعات برای مراجعه، ازدحام بیشتر شد.

وی تصریح کرد: مقطع کنونی زمان همکاری، همدلی، هماهنگی و عدالت محوری است و لذا باید به شیوه‌ای عمل کرد تا بتوان استان را مدیریت کرد و مایحتاج مردم تامین شده و کمبودی احساس نشود.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: البته روسای ادارات، اختیاراتی در خصوص تامین مرخصی دادن به افراد دارای بیماری زمینه‌ای و فعالیت برخی کارمندان از طریق دورکاری دارند.

وی ادامه داد: تصمیم گیری در خصوص تعطیلی ادارات در حوزه اختیارات ستاد ملی است و اینجا استانی جداگانه نیست و لذا بر مبنای مصوبات ستاد ملی که بر مبنای واقعیت‌ها و توجه به جمیع جهات گرفته خواهد شد، روند کار ادارات استان ادامه پیدا می‌کند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: البته مردم نیز باید توجه داشته باشند تا جایی که ممکن است احتیاجات و کارهای اداری و خریدهای خود را به صورت اینترنتی یا تلفنی دنبال کنند‌ و از حضور غیر ضروری در خیابان‌ها، به ویژه مکان‌های شلوغ خودداری کنند.

وی ادامه داد: استانداری اصفهان نیز در الگوسازی در این خصوص، بسیاری از برنامه اخیر خود از جمله افتتاح پروژه‌های کلان، نشست خبری و ارتباط با فرمانداران را به صورت ویدئو کنفرانس و مجازی برگزار کرد.

رضایی تاکید کرد: کاهش حضور مردم در جامعه در درجه اول باید توسط خود مردم رعایت شود ولی این مساله بارها از طریق رسانه‌های گروهی اعلام شده است و از امروز نیز بسیاری از شهرستان با بلندگو این مساله را در معابر پر تردد شهر اعلام‌ خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان مردمی با فرهنگ، اصیل و فهیم هستند، گفت: امسال مردم ما با پرهیز از سفر و حضور بی مورد در جامعه نشان خواهند داد نسبت به سلامت خود، خانواده، اقوام و اطرافیان خود بی اعتنا نیستند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه امسال امکان پذیرش مسافر در استان وجود ندارد، گفت: از افرادی که خواهان سفر به استان اصفهان ‌هستند درخواست می‌کنیم، این سفر را به نوبت دیگری انتقال دهند، زیرا در نوروز امسال اصفهان مقصد خوبی برای مسافرت نیست.

وی تاکید کرد: هیچ قصوری در خصوص مقابله با کرونا قابل پذیرش نیست و لذا با کلیه واحدهای گردشگری که تخطی کنند برخورد جدی خواهد.

رضایی اضافه کرد: مردم ‌اصفهان گزارش‌های خود در خصوص فعالیت افراد کلید به دست، مسافرخانه‌ها، مهمانسراها و هتل‌ها و همچنین احتکار اقلام بهداشتی را به مراجع ذی ربط گزارش دهند.

استاندار اصفهان همچنین از مردم خواست با پرهیز از دامن زدن به شایعات و پخش کلیپ‌ها و شایعات فضای مجازی، در کنترل فضا و حفظ آرامش خود و خانواده و جانعه خود سهیم باشند.

وی با رد شایعه دفن اموات مبتلا به کرونای سایر استان‌ها در اصفهان، گفت: چنین چیزی وجود ندارد و بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی دفن این اموات، مطابق با موازین شرعی و در آرامستان محل زندگی فرد امکان پذیر است و اصلا احتیاجی به انتقال به مکان دیگر وجود ندارد.

استاندار اصفهان همچنین ضمن تجلیل از زحمات کادر پزشکی و پیراپزشکی استان به ویژه پرستاران، گفت: امروز این بخش از جامعه در خط مقدم دفاع سلامت هستند و از تمام وجود، قدردان زحمات این عزیزان هستیم.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما