plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
کد مطلب : ۸۱۴۴
رئیس شبکه بهداشت شهرستان نجف آباد تأکید کرد

شرط غلبه بر هجمۀ کرونا ویروس همکاری و همّت همه جانبه مردم است

درخواست از مردم برای کاهش تردد در سطح معابر عمومی
علیرضا غیور در نشست خبری امروز (سه شنبه) با اصحاب رسانه، مهمترین اقدامات انجام شده این سازمان در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا را شرح داد. وی شرط مهم غلبه بر کرونا را همکاری و همت همه جانبه مردم دانست.
شرط غلبه بر هجمۀ کرونا ویروس همکاری و همّت همه جانبه مردم است
به گزارش خبرنگار واحد نجف آباد ایصال نیوز، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نجف آباد، در این نشست خبری که بعدازظهر امروز سه شنبه 20 اسفندماه در محل شبکه بهداشت، برگزار شد، ضمن تشکر از مردم شهرستان‌های نجف آباد و تیران و کرون در همراهی با توصیه های پیشگیرانه از ابتلا به کرونا ویروس، بر لزوم فرهنگ سازی بیشتر در زمینه مقابله با کووید-19 تأکید کرد.

دکتر علیرضا غیور ضمن ارائه گزارش تصویری از مهمترین اقدامات انجام شده برای پیشگیری و مقابله با ویروس کووید19 اظهار داشت: آموزش های لازم در زمینه بهداشت فردی و عمومی و پیشگیری از ابتلا به این ویروس، بصورت حضوری یا با توزیع پوستر، تراکت و سی دی، توسط همکاران پرتلاش در شبکه بهداشت به عموم اصناف و مراکز اداری ،خدماتی و تولیدی شهرستان داده شده است.
 
وی افزود: در این مدت با توجه به جمعیت متنوع شهرستان و مهاجر پذیر بودن منطقه، نهایت سعی شبکه بهداشت شهرستان این بوده است که با کمک سایر دستگاه ها، فرهنگ سازی لازم صورت پذیرد تا با کمترین میزان ابتلا به ویروس انشاءالله از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

غیور با اشاره به برگزاری جلسات با ائمه جمعه و جماعات، بر لزوم همراهی مردم در این شرایط حساس تأکید کرد و اظهار داشت: شرط موفقیت و غلبه بر ویروس کرونا همکاری جمعی و اقدام عملی و همه جانبه مردم است. اگر بخواهیم کرونا را در جامعه شکست دهیم، شرط اصلی در شرایط کنونی ماندن در منزل، خودمراقبتی و همت همه جانبه مردم در عمل به توصیه های بهداشتی است. همه باهم باید همت کنیم تا جامعه ای سالم داشته باشیم.

وی با تقدیر از رسانه ها در انعکاس صادقانه نظرات و خواست مردم، از برنامه ریزی ستاد مبارزه با کرونا برای رصد و کنترل مبادی ورودی شهرستان خبر داد.

غیور در پاسخ به سئوالی در خصوص تعداد قربانیان و مبتلایان در شهرستان گفت: وظیفه اطلاع رسانی در این زمینه بر عهده سخنگوی علوم پزشکی استان اصفهان است و مردم به شایعات دیگر در این خصوص گوش ندهند.

رئیس شبکه بهداشت با اشاره به برنامه ریزی برای ضدعفونی کردن تمام مناطق شهری و روستایی نجف آباد، تیران و کرون گفت: ضدعفونی کردن تمام مناطق از چند روز قبل آغاز و همچنان با همکاری نهادها و سازمانها ادامه خواهد داشت.

وی گفت: شبکه بهداشت نجف آباد از دورترین روستاها تا مرکز شهر با دارابودن حدود 54 مرکز بهداشتی و درمانی ضمن رصد موارد و پیشگیری، به بیش از 340 هزار نفر از شهروندان خدمات رسانی می کند.

غیور در پاسخ به سوالی در مورد مشکل کمبود ماسک و برخی اقلام ضدعفونی کننده در تعدادی از داروخانه های شهرستان و حتی در مراکز درمانی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده توسط وزارت بهداشت و علوم پزشکی، مسئولین در تلاشند که کمبود خاصی وجود نداشته باشد، اما باید فرهنگ سازی هم صورت پذیرد تا در این شرایط از انباشت و مصرف بی رویه خصوصاً در مراکز درمانی غیر مرتبط با کرونا هم جلوگیری شود. در مراکز درمانی مرتبط با درمان کرونا هیچ کمبودی وجود ندارد.

باید سعی شود در فضای مجازی از بزرگ نمایی و ایجاد هراس و نگرانی کاذب در جامعه باید پرهیز گردد و ما هم به وظیفه نظارتی و کنترلی خود در کنار سایر دستگاه های مسئول با قاطعیت و جدیت ادامه می دهیم.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان نجف آباد در پایان ضمن تشکر از همکاری مردم و رسانه ها و تقدیر از ایثار پزشکان، پرستاران، کادر درمانی و عوامل بهداشتی، بار دیگر بر لزوم همکاری همه جانبه مردم  و عدم حضور در محل ها و مراکز پرتردد تأکید کرد.

انتهای پیام/*
۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما