plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۱
کد مطلب : ۷۹۷۵

اعزام کاروان نظامی ترکیه به شمال غرب سوریه

حملات ترکیه به مواضع مستشاری ایران و حزب الله در سوریه
دولت ترکیه بار دیگر کاروان بزرگی از ادوات نظامی را شامگاه شنبه به استان ادلب در شمال غرب سوریه اعزام کرد. مرکز مستشاری نظامی ایران در سوریه از تداوم حملات توپخانه‌ای ترکیه به مواضع این مرکز خبر داد. نیروهای مستشاری حزب الله در سوریه نیز هدف حملات ترکیه قرار گرفتند.
اعزام کاروان نظامی ترکیه به شمال غرب سوریه
به گزارش ایصال نیوز، یک کاروان نظامی ترکیه روز شنبه از طریق گذرگاه مرزی «باب الهوی» در شمال غرب سوریه، وارد این کشور شد و به سمت «جبل الزاویه» رفت. این کاروان مرکب از چندین دستگاه خودرو زرهی تانک و بولدزور بود.

به نوشته پایگاه خبری روسیا الیوم، این اقدام ترکیه همزمان با تشدید تنش‌ها با سوریه و در راستای استقرار تجهیزات نظامی بیشتر آنکارا در شمال غرب سوریه به منظور مقابله با پیشروی ارتش این کشور در استان ادلب صورت گرفته است.

از سوی دیگر، مرکز مستشاری نظامی ایران، مستقر در شمال سوریه، بامداد یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ارتش ترکیه همچنان به بمباران مواضع این مرکز ادامه می‌دهد.

فرماندهی مرکز مستشاری ایران در سوریه در بخشی از این بیانیه آورده است:«از صبح روز گذشته به نیروهایمان دستور دادیم نظامیان ترکیه را در ادلب هدف قرار ندهند تا جان آنها حفظ شود. نیروهای ما نیز علی‌رغم اینکه آنها را در تیررس داشتند، از هدف قرار دادنشان خودداری کردند اما ارتش ترکیه همچنان به گلوله باران توپخانه ای مواضع و مراکز و پایگاه های ما ادامه می دهد.

در همین ارتباط، المیادین روز شنبه گزارش داد که در حملات هوایی ترکیه به حومه ادلب و حلب در شمال غرب این کشور، تعدادی از رزمندگان حزب الله لبنان که برای جنگ با گروه های تروریستی در سوریه به سرمی برند، به شهادت رسیدند. در این حملات تعدادی از نظامیان ارتش سوریه و یک مستشار ایرانی نیز شهید شدند.

در همین حال رویترز بامداد یکشنبه گزارش داد، «امانوئل مکرون» از همپیمانان ترک و روس خود خواست که خصومت‌ها را در (ادلب) سوریه متوقف کنند و با آتش بس پایدار موافقت کنند. براساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری فرانسه، مکرون در تماس تلفنی به رهبران روسیه و ترکیه گفت که از بروز فاجعه انسانی ناشی از حمله سوریه و متحدان آن به استان ادلب نگران است.

گفتنی است، ۳۴ نظامی ترکیه بامداد جمعه در حمله هوایی که در نزدیکی روستای «الباره»، واقع در «جبل الزاویه»، در حومه استان ادلب انجام شد، کشته شدند. کشته و زخمی شدن نظامیان ترکیه در جریان حملات روز گذشته گروه‌های تروریستی به مواضع ارتش سوریه در جنوب ادلب و شهر «سراقب» و پاسخ توپخانه‌ای نیروهای سوری رخ داد. ترکیه نیز تهدید کرد: از این پس همه اعضای نظامی و حکومت سوریه در تیررس آتش ترکیه قرار دارند. سوریه، نیروهای نظامی ترکیه در اطراف ادلب در خاک سوریه را اشغالگر و تجاوزگر می داند.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما