plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۶
کد مطلب : ۷۹۶۸

کرونا مانند سایر نقاط جهان دامن بورس ایران را هم گرفت

با وجود آنکه حدود ۱۰ روز پیش شیوع کرونا در کشور به صورت رسمی اعلام شد، بازار سرمایه بی‌توجه به این موضوع روند صعودی خود را ادامه داد و از مرز ۵۰۰ هزار واحد هم گذشت. اما امروز شنبه شاخص کل تاکنون بیش از 18 هزار واحد ریزش کرد؛ ریزشی که کارشناسان دلیل اصلی آن را کرونا می‌دانند.
کرونا مانند سایر نقاط جهان دامن بورس ایران را هم گرفت
به گزارش ایصال نیوز، هرچند بازار سرمایه امروز کار خود را صعودی آغاز و شاخص کل بیش از ۵۲۳ هزار واحد رشد کرده بود، ناگهان ترمز صعود آن کشیده شد و شاهد سقوط ۱8 هزار واحدی آن بودیم؛ به طوریکه شاخص کل با این ریزش به رقم 505 هزار واحد رسید.

در این راستا، یوسف هاشمی؛ تحلیلگر بازار سرمایه، با اشاره به ریزش ۱8 هزار واحدی شاخص بورس اظهار کرد: دلیل اصلی این ریزش شیوع بیماری کرونا و ترسی است که از آن به وجود آمده است. در حال حاضر بازارهای جهانی نیز تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته‌اند و اکثر بورس‌های جهان ریزش داشته‌اند. همچنین شاهد افت قیمت جهانی فلز هستیم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر شاید در اقتصاد کشور شاهد اتفاق خاصی نباشیم اما در روزهای آینده احتمالا با مباحثی از جمله چالش‌هایی در جابجایی کالاها، صادرات و ... روبرو خواهیم بود و ممکن است بازار از این موضوع ترسیده باشد.

هاشمی به این سوال که چرا بازار سرمایه در روزهای گذشته به شیوع کرونا واکنش نشان نداده بود، پاسخ داد: به مرور زمان هر چه موضوع جدی‌تر شود ترس بازار هم بیشتر می‌شود. از سوی دیگر شاهد این بودیم که عکس‌العمل کشورهای همسایه در ورود و خروج کالا و افراد بیشتر شده و موانع بیشتری را برای کشور در نظر گرفتند.

وی ادامه داد: هر چه ترس از بیماری و تبعات آن بیشتر شود بازار واکنش بیشتری نشان خواهد داد. از سوی دیگر مباحثی مبنی بر قرنطینه کردن تهران یا شهرهای دیگر و همچنین تعطیلی بانک‌ها مطرح است. بطور کلی در مورد وضعیت آینده ابهام وجود دارد.

تحلیلگر بازار سرمایه در مورد اینکه ریزش بازار تا چه زمانی ادامه خواهد یافت، توضیح داد: اگر ویروس کنترل شود ریزش بازار توجیهی ندارد اما ممکن است اگر این ویروس همه‌گیر شده و به سمت تعطیلی و محدود شدن ساعات ادارات، شرکت‌ها و کارخانه‌ها برویم ممکن است ریزش بازار نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما