plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۸
کد مطلب : ۷۷۸۸
در گفتگویی با رادیو انتخابات

جمال عرف: آمادگی‌ها برای انتخابات سالم، پرشور و امن فراهم شده است

اخذ رأی به صورت دستی؛ احراز هویت الکترونیک
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: تمامی شرایط بررسی و اعلام شد که برای بدترین شرایط آب و هوایی، حداکثر آمادگی وجود داشته باشد تا انتخابات که به تدبیر مقام معظم رهبری جهاد عمومی است به درستی، سالم، پرشور و امن برگزار شود.
جمال عرف: آمادگی‌ها برای انتخابات سالم، پرشور و امن فراهم شده است
به گزارش ایصال نیوز از وزارت کشور، جمال عرف معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور در گفتگویی با رادیو انتخابات در خصوص روند برگزاری انتخابات در روز جمعه دوم اسفند ماه و میزان آمادگی ستاد انتخابات کشور، توضیحاتی در این خصوص ارائه داد.

عرف گفت: دقیقا بر اساس زمانبندی و تقویم انتخابات عمل کرده ایم؛ تمام تجهیزات لازم به فرمانداری ها منتقل شده، دستگاه های احراز هویت ارسال شده و امروز هم این دستگاه ها برای استفاده فرمانداری های سراسر کشور آماده سازی می شوند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به پیش بینی سازمان هواشناسی کشور در خصوص ورود جبهه برف و باران به مناطق غرب و شمال غرب کشور گفت: جلسه ویژه ستاد انتخابات کشور، صبح امروز با حضور مسوولان سه وزارتخانه راه، ارتباطات و نیرو برگزار شد و تمهیدات مورد نظر برای تسهیل شرایط اخذ رای در حوزه های انتخابیه صعب العبور یا درگیر برف و سرما اندیشیده شد. هم چنین برنامه ریزی شد تا در صورت لزوم، از نیروهای مسلح هم استفاده شود تا همه بتوانند از حق خود برای رای دادن بهره ببرند.

وی ادامه داد: تمامی شرایط بررسی و اعلام شد که برای بدترین شرایط آب و هوایی، حداکثر آمادگی وجود داشته باشد تا انتخابات که به تدبیر مقام معظم رهبری جهاد عمومی است به درستی، سالم، پرشور و امن برگزار شود.

رییس ستاد انتخابات کشور به دستگاههای احراز هویت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: با وجود این دستگاهها که در همه شعبات وجود دارند اولین قدم در خصوص جلوگیری از بروز تخلفات و تحقق سلامت و شفافیت در برگزاری انتخابات برداشته شده و آموزش های لازم داده شده است.

رییس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه در این دوره فقط رای دادن به شکل دستی صورت می گیرد، گفت: با هماهنگی های انجام شده با شورای محترم نگهبان، در آینده، اخذ رای هم به صورت الکترونیک خواهد بود و انتخابات به طور کامل الکترونیکی برگزار خواهد شد.

عرف حداکثر زمانی را که صرف احراز هویت می شود، کم تر از یک دقیقه دانست و گفت: کارت ملی فرد روی دستگاه احراز هویت قرار می گیرد و اطلاعات به صورت آنلاین نمایش داده می شود. کسانی هم که کارت ملی ندارند با کد ملی می توانند این فرایند را به سادگی انجام دهند.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما