plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۷۷۶۷

واکنش روسیه به تحریم شرکت «روس‌نفت تریدینگ» توسط آمریکا

وزارت امور خارجه روسیه به تصمیم آمریکا برای درج نام شرکت «روس‌نفت تریدینگ» در فهرست تحریم‌های این کشور واکنش نشان داد.
واکنش روسیه به تحریم شرکت «روس‌نفت تریدینگ» توسط آمریکا
به گزارش ایصال نیوز، وزارت امور خارجه روسیه طی بیانیه‌ای در اعتراض به درج نام شرکت «روس‌نفت تریدینگ» در فهرست تحریم‌های آمریکا به‌دلیل روابط تجاری آن با ونزوئلا اعلام کرد: آمریکا به دنبال سلطه بر جهان بوده و روسیه اقدامات محدودکننده یکجانبه این کشور برای به زانو درآوردن تمام جهانیان را اصلا نمی‌پذیرد.

در این بیانیه با اشاره به اینکه این اقدامات آمریکا بر روابط میان روسیه و ونزوئلا تاثیری نخواهد گذاشت، آمده است: اینگونه اقدامات علیه روسیه نشانگر عدم تحمل شرکت‌های آمریکایی به رقابت عادلانه است. سیاست مخرب آمریکا تجارت آزاد و جهانی به‌طور روزافزون خدشه‌دار می‌کند.

شرکت روس‌نفت تریدینگ از زیرمجموعه‌های شرکت «روس‌نفت» روسیه به شمار می‌رود و تخمین زده می‌شود حجم معاملات نفتی این شرکت در سال گذشته حدود 25 میلیون تن بود.

این شرکت همچنین حدود 5 درصد از تولید جهانی نفت روس‌نفت که بزرگ‌ترین شرکت نفت در روسیه است را انجام می‌دهد.

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا امروز با انتشار بیانه‌ای اعلام کرد که نام شرکت «روس‌نفت تریدینگ» روسیه به‌دلیل واردات نفت از ونزوئلا در فهرست تحریم‌های آمریکا به ثبت رسیده است.

در بیانیه وزیر امورخارجه آمریکاتصمیم مذکور بخشی از اقدامات آمریکا علیه نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا تلقی شده و آمده است: از آنجا که دیدیر کازیمیرو، رئیس هیئت مدیره شرکت روس‌نفت به نمایندگی از این شرکت عمل می‌کند، نام وی نیز وارد فهرست تحریم‌های آمریکا شده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما