plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۷۷۱۱

ووهان چین همچنان در تسخیر کروناویروس است

تلاش شبانه روزی برای مقابه با ویروس مرگبار
سازمان ملی بهداشت چین در جدیدترین آمار خود از تلفات ویروس‌کرونا اعلام کرد؛ شمار تلفات در این کشور به 1665 نفر و تعداد مبتلایان به بیش از 68 هزار نفر رسید.
ووهان چین همچنان در تسخیر کروناویروس است
به گزارش ایصال نیوز، کمیته بهداشت ملی چین بامداد یکشنبه اعلام کرد که در روز شنبه، در استان هوبی چین به مرکزیت شهر ووهان 124 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا کشته شدند و 2009 نفر نیز به آمار مبتلایان این استان افزوده شد. به این ترتیب آمار قربانیان ویروس کرونا تا بامداد امروز یکشنبه به 1665 نفر و آمار مبتلایان به 68500 نفر رسید.

ویروس مرگبار کرونا ابتدا از شهر پرجمعیت «ووهان» شیوع پیدا کرد و همچنان بیشترین قربانی را از این شهر ویروس زده می گیرد. مقامات بهداشتی چین با اعزام هزاران سرباز آموزش دیده به همراه پزشکان و پرستاران همچنان به مقابله با گسترش و شیوع این ویروس می پردازند.

چین پیش از این نیز تجربه شیوع ویروس مرگبار سارس را در سال2003 از سر گذرانده بود، اما اکنون شمار تلفات این ویروس از سارس پیشی گرفته است و امنیت بهداشتی و اقتصادی چین را به طور جدی به مخاطره انداخته است.

به گزارش اسکای نیوز، مقامات بهداشتی فرانسه نیز  از مرگ اولین مورد مبتلا به ویروس‌کرونا در فرانسه خبر دادند. این اولین مورد فوتی مبتلا به کروناویروس در خارج از آسیاست.

گفتنی است، در ایران، مقامات وزارت بهداشت با رصد کامل ویروس‌کرونا و کنترل و نظارت مداوم و دقیق، اعلام کرده اند که تاکنون هیچ موردی از ابتلا به این ویروس در ایران مشاهده و ثبت نشده است. 

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما