plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۷۶۸۲
همزمان با اربعین شهدای مقاومت

تجمع مردمی در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در عراق

مردم عراق روز پنج شنبه همزمان با چهلم شهدای مقاومت در محل جنایت آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد تجمع کردند تا یاد سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همرزمانشان را گرامی بدارند.
تجمع مردمی در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در عراق
به گزارش ایصال نیوز، مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت سپهبدِ شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس علاوه بر شهرهای مختلف عراق، در محل شهادت آنان، نزدیک فرودگاه بغداد نیز برگزار شد.

در این مکان بود که آمریکا اوایل ماه گذشته، سردار قاسم سلیمانی، نماد ضد تروریسم ایران را به همراه ابو مهدی المهندس فرمانده یگان‌های بسیج مردمی ترور کرد. سردار سلیمانی، نیروی پیشران چندین سال جنگ علیه داعش بود که به سرنگونی این گروه منتهی شد.

همزمان با اربعین شهدای مقاومت؛ تجمع مردمی در محل شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش + تصاویر راهپیمایی و مراسم سوگواری به مناسبت چهلمین روز شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و دیگر همراهان شهیدشان، در چند استان عراق برگزار شد.

از سوی دیگر ارتش عراق فاش کرد: پس از تحقیقات گسترده از جریان‌های مختلف، واقعیت‌های زیادی درباره جنایت ترور این شهدا به دست آمده است.

براساس این گزارش، مردم عراق با هدف ابراز همبستگی با فرماندهان پیروز، مراسم چهلمین روز شهادت شهید ابومهدی المهندس و شهید حاج قاسم سلیمانی و همراهان آن‌ها را برگزار کردند. همچنین استان‌های جنوبی و مرکزی عراق شاهد برگزاری راهپیمایی‌هایی بود که نقش جهادی این دو فرمانده را در از بین بردن تروریسم در خاک عراق و بازگرداندن حاکمیت عراق نشان می‌داد.

عدی العوادی نماینده پارلمان عراق در مصاحبه با العالم گفت: «برای تجدید پیمان با فرماندهان پیروزی و ادامه راه آن‌ها در آزادسازی عراق و حفظ حاکمیت آن به اینجا آمده ایم. من فکر می‌کنم که امروز ملت عراق در برابر چالش محافظت از حاکمیت کشورشان و آزادی آن از اشغال آمریکا قرار دارند.

این در حالی است که بر اساس تصمیمی که پارلمان عراق گرفت نظامیان آمریکایی باید خروج خود را از عراق آغاز کنند، اما لجبازی‌های آمریکا همچنان ادامه دارد. من فکر می‌کنم روز‌های آینده گزینه هایی، پیش روی مردم عراق خواهد بود و ملت باید آماده باشد».

در بغداد پایتخت نیز مراسم رسمی و مردمی باشکوهی برگزار شد. در این مراسم شخصیت‌های سیاسی و دینی حضور داشتند. آن‌ها تاکید کردند پاسخ جنایت‌های تروریستی باید پایان دادن به اشغالگری آمریکا در عراق باشد.

سید محمد الحیدری از مسئولان مجلس اعلای اسلامی عراق در مصاحبه با خبرنگاران گفت: «از دولت عراق می‌خواهیم همواره جنایت‌های آمریکا را محکوم کند و با تمام توان برای اجرای تصمیم پارلمان عراق در خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور تلاش کند».

ابوضیاء الصغیر از فرماندهان بسیج مردمی عراق نیز گفت: «ما از دولت آینده خود می‌خواهیم از حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق جلوگیری کند، زیرا پارلمان عراق خروج آن‌ها را به تصویب رساند ملت عراق چند روز پیش در بغداد انتفاضه‌ای برای اخراج آمریکایی‌ها برپا کرد. ما همه خواستار اخراج نظامیان آمریکایی از کشورمان هستیم».

عبدالکریم خلف سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق فاش کرد: حقایق زیادی در زمینه جنایت ترور شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس که آمریکا مرتکب شد به دست آمده است.

وی افزود: از جریان‌های مختلفی تحقیقات زیادی صورت گرفت از جمله این جریان‌ها کارمندان شاغل در فرودگاه بین المللی بغداد هستند.

انتهای پیام/*
 
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما