plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۷
کد مطلب : ۷۶۷۳
در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی

واعظی: حرکت جهادی در مقطع کنونی کشور ، کار و تلاش مضاعف در مسیر ارزآفرینی است

با وجود این تحریم‌ها راه خود را گم نکردیم
رئیس دفتر رئیس جمهور، حرکت جهادی در مقطع کنونی کشور را کار و تلاش مضاعف در مسیر ارزآفرینی و عبور از شرایط دشوار کنونی دانست و تاکید کرد: آمریکا با هدف تسلیم ملت بزرگ ایران فشار بی سابقه ای را بر کشور وارد کرده و بی تردید اگر این فشار به هر کشور دیگری وارد می شد، چند ماه بیشتر دوام نمی‌آورد.
واعظی: حرکت جهادی در مقطع کنونی کشور ، کار و تلاش مضاعف در مسیر ارزآفرینی است
به گزارش ایصال نیوز از دفتر رئیس جمهوری، دکتر محمود واعظی عصر پنج‌شنبه در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی با تبریک چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و گرامیداشت قیام 29 بهمن مردم تبریز ، اظهارداشت: باید قدردان مردم و همه فعالان و تولیدکنندگان و کارآفرینان باشیم که با مقاومت و تلاش خود ، دشمنان را در رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشتند.

وی جلسه با فعالین اقتصادی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: گزارش‌ها و صحبت‌هایی که در این جلسه ارایه شد، نشان‌دهنده آن است که با توجه به شرایط اقتصادی سختی که کشور با آن مواجه است استان آذربایجان شرقی توانسته با کمک مسئولین و با همت مدیران و فعالان اقتصادی مشکلات را حل و فصل کرده و اجازه ندهد که بنگاه‌های اقتصادی فعالیت‌شان کاهش یافته یا از بین برود و شرایط سختی که دشمنان بر ملت ایران تحمیل کرده‌اند تأثیر چندانی در روند فعالیت‌های اقتصادی استان نداشته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور در پاسخ به صحبت‌های یکی از فعالان اقتصادی در زمینه تغییرات در تخصیص ارز 4200 تومانی برای برخی کالاها، گفت: سیاست‌های دولت در زمینه شرایط اقتصادی مورد تأیید همه اعضای دولت بوده و هر دولتی در شرایط خاص و با توجه به مقتضیات و محدودیت‌هایی که دارد، تصمیماتی را اتخاذ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های اقتصادی دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم هیچ تفاوتی نکرده و حتی در دولت دوازدهم برای پیشبرد بهتر امور تغییراتی در کابینه اعمال شد، گفت: تلاش ما این بود که دولت دوازدهم، دولتی باشد که بتواند از کارگاهی که در دولت یازدهم تجهیز شده، ثمره‌ای در راستای گشایش در امور و افزایش رفاه مردم به دست آورد.

رئیس دفتر رئیس جمهور انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و کینه‌توزی نسبت به ایران و تمرکز بر خروج از برجام و فشار بر ایران تحت تأثیر صهیونیست‌ها را موجب تغییر شرایط دانست و اظهار داشت: خوشبختانه با وجود شرایط دشوار و فشارهای بی‌سابقه امروز توانسته‌ایم موفقیت‌های خوبی را به دست آوریم.

دکتر واعظی با بیان اینکه سال 97 سال بسیار دشواری از لحاظ شرایط اقتصادی برای کشور و مردم ایران بود، افزود: اعمال هر تحریمی از سوی آمریکا تأثیرات زیادی در بازار و نرخ ارز داشت، اما با وجود این تحریم‌ها راه خود را گم نکردیم و امروز در مقایسه با سال 97 شاخص‌ها به سمت مثبت شدن در حال تغییر است.

رئیس دفتر رئیس جمهور  در ادامه به توانمندی ها و ویژگی های منحصر به فرد استان آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: استان آذربایجان شرقی همواره نقش بسزا و تأثیرگذاری در سرنوشت کشور داشته و به واسطه همین توانمندی و ظرفیت بالا همواره از این استان توقع می‌رود که پیشتاز باشد.

وی گفت: در بخش صنعت استان آذربایجان شرقی امکانات و زیرساخت‌های بسیار خوب و نیروی انسانی فعال مستعد وجود دارد که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می‌تواند تحولی بزرگ در بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد کند.

دکتر واعظی ظرفیت‌های گسترده در زمینه گردشگری و توجه به ضرورت توسعه آنها در این استان،‌تلاش در راستای ارتقاء فعالیت‌های دانش‌بنیان و استفاده از تجارت ترجیحی در صادرات محصولات به کشورهای همسایه و دیگر کشورها را حائز اهمیت عنوان کرد.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه سیاست دولت در بخش مالیات ها در بودجه 99 ، تامین نقدینگی برای برای تولیدکنندگان و تأمین نهاده های دامی و حمایت از دامداران را که در صحبت های برخی شرکت کنندگان مطرح شده بود ، تشریح کرد.

پیش از سخنان دکتر واعظی، استاندار مسئولان اقتصادی استان و جمعی از کارآفرینان و فعالان اقتصادی استان آذربایجان شرقی در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی، صنعتی، سرمایه‌گذاری، صادرات، تولید و حمل و نقل به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پیرامون مسایل، مشکلات و موانع پیش روی توسعه اقتصاد استان و ارایه پیشنهادات و راهکارهای مؤثر در راستای بهبود و رونق تولید و تقویت صادرات محصولات داخلی پرداختند.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما