plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
کد مطلب : ۷۵۸۲

چند نظامی آمریکایی با شلیک یک سرباز افغان کشته شدند

در نتیجه تیراندازی یک سرباز افغان به نیروهای ارتش آمریکا در شرق افغانستان، دو سرباز آمریکایی کشته و شش نفر دیگر، از جمله یک سرباز افغان زخمی شدند. برخی منابع از کشته شدن 6 نظامی آمریکایی خبر می دهند
چند نظامی آمریکایی با شلیک یک سرباز افغان کشته شدند
به گزارش ایصال نیوز، مقامات نظامی آمریکا اعتراف کردند که یک فرد مهاجم که لباس ارتش افغانستان را به تن داشت در شامگاه شنبه ۱۹ بهمن با یک تفنگ خودکار به افراد حاضر در یک پایگاه در ولایت ننگرهار حمله کرد و حداقل دونظامی آمریکایی را کشت.

امل عمر، عضو شورای ولایتی ننگرهار به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که فرد مهاجم کشته شده است.

ارتش آمریكا در بیانیه‌ای که پس از حمله دیشب منتشر شد، اعلام کرد: «فردی با لباس ارتش افغانستان با مسلسل به نیروهای آمریكایی و افغان شلیك كرده است. ما هنوز در حال جمع آوری اطلاعات هستیم و علت یا انگیزه حمله در حال حاضر مشخص نیست.»

یک مقام وزارت دفاع افغانستان که نخواست نامش فاش شود، با شرح جزئیاتی در این زمینه به آسوشیتدپرس گفت: «تیرانداز یک سرباز افغان بود که قبل از شلیک آتش به سوی نظامیان آمریکایی، بحث و مشاجره کرده بود، اما او نفوذی طالبان نبود.»

ارتش آمریكا گفته این حادثه در زمانی رخ داده که كارمندان ارتش آمریكا و افغانستان در حال انجام عملیاتی در ولایت ننگرهار بودند.

این در حالی است که دو مقام افغان به «نیویورک تایمز» گفتند که در این حمله 5 یا 6 نظامی آمریکایی و 6 نیروی افغان کشته شدند.

«واشنگتن پست» نیز به نقل از منابع می‌گوید که بر اثر درگیری لفظی بین نیروهای آمریکایی و افغان دو طرف بر یکدیگر آتش گشودند و بر اثر آن 6 نیروی افغان و 6 نیروی آمریکایی کشته شدند.

انتهای پیام/*  
۱
مرجع : یورونیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما