plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۷۵۰۵

یک چهارم مرگ و میر در اروپا ناشی از سرطان است

اجرای طرح "مبارزه با سرطان در اروپا
سالانه به طور متوسط 1.2 میلیون نفر در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نتیجه ابتلا به بیماری سرطان جان خود را از دست می دهند.
یک چهارم مرگ و میر در اروپا ناشی از سرطان است
به گزارش ایصال نیوز، یک چهارم مرگ و میر در کشورهای اتحادیه اروپا ناشی از ابتلا به سرطان بوده است. طبق آخرین داده هایی که از سوی دفتر آمار اروپا به مناسبت 4 فوریه (15 بهمن) روز جهانی سرطان منتشر شده، میزان ابتلا به سرطان در مردان بیشتر از زنان است.

بر اساس این داده ها، 29 درصد مردان و 23 درصد زنان در نتیجه ابتلا به سرطان جان خود را از دست می دهند. سرطان ریه شایعترین علت مرگ در مردان و سرطان پستان شایع ترین علت مرگ در بین زنان بوده است. 20 درصد از میزان مرگ و میر در نتیجه سرطان ریه، 12 درصد بر اثر سرطان روده، 7 درصد در نتیجه سرطان سینه و 7 درصد در نتیجه سرطان پانکراس بوده است.

در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا، میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در مجارستان بالاترین بوده، در حالی که کمترین میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در بخش یونانی تبار قبرس بوده است.

انتظار می رود کمیسیون اتحادیه اروپا، امروز طرح جدیدی با عنوان "مبارزه با سرطان در اروپا" را برای مبارزه با سرطان اعلام کند. در چارچوب این ابتکار عمل، ابتدا یک روند "مذاکره عمومی" به مورد اجرا گذاشته خواهد شد.

اوسولا ون در لین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در پیامی تویتری در این باره چنین نوشت: "برای یاری به دیگران و برای غلبه بر حزن و ناامیدی، پزشکی خواندم. امروزه شمار انسانهایی که بر سرطان غلبه می کنند در حال افزایش است ولی کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. به عنوان رئیس کمیسیون، در برنامه "طرح مبارزه با سرطان در اروپا" کمک می کنم. به حمایت همه نیاز داریم."

انتهای پیام/*
۲
مرجع : تی آر تی ترکیه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما