plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
کد مطلب : ۷۲۱۸

طراحی خودرو پرسرعت با قدرت حرکت 500 کیلومتر در ساعت

یک محقق آمریکایی در تلاش است تا نوعی شاسی فوق سبک برای خودرو طراحی کند که بوسیله آن خودروها بتوانند با سرعت 500 کیلومتر در ساعت در خیابان‌ها حرکت کنند.
طراحی خودرو پرسرعت با قدرت حرکت 500 کیلومتر در ساعت
به گزارش ایصال نیوز، به نقل از نیواطلس، جان هنسی، محقق آمریکایی مدعی شده است که اگر این طرح به نتیجه برسد تحولی در صنعت خودرو ایجاد می شود و زمینه برای تولید خودروی تازه ای فراهم می‌شود که رکورد سرعت حرکت در خیابان‌های عادی را خواهد شکست.

وی افزود: این شاسی که برای خودرویی به نام ونوم اف 5 در دست طراحی است، قادر به هدایت و مدیریت موتوری با قدرت 1800 اسب بخار و با گشتاور 1617 نیوتون متر خواهد بود. در خودروی یادشده موتور وی 8 فیوری دوقلوی توربو نصب می‌شود که ظرفیت هر یک 6.6 لیتر خواهد بود.

البته چنین اتومبیل پرسرعتی باید از سیستم تعلیق مناسبی هم برخوردار باشد تا در صورت برخورد ناگهانی با موانع بتواند تعادل خود را حفظ کند.
جان هنسی وعده داده که ش
اسی مذکور بعد از ساخت تنها 86 کیلوگرم وزن خواهد داشت. برای کاهش وزن این شاسی تا این حد در تولید آن از فیبرهای کربنی جدید استفاده می‌شود.

قرار است اولین رونمایی از این شاسی در ماه آگوست در کالیفرنیا انجام شود. در نهایت تنها 24 دستگاه خودرو با چنین شاسی تولید می‌شود و قیمت هر یک از آنها 1.8 میلیون دلار خواهد بود.

انتهای پیام/*
۰
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما