plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
کد مطلب : ۷۱۶۳

90 کشته و 130 زخمی در حمله ارتش انصار الله یمن به مأرب

حمله موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز آموزشی شبه‌نظامیان طرفدار دولت مستعفی یمن در شمال مأرب، به کشته شدن 90 نفر از شبه‌نظامیان و زخمی شدن بیش از 130 نفر دیگر انجامید.
90 کشته و 130 زخمی در حمله ارتش انصار الله یمن به مأرب
به گزارش ایصال نیوز، منابع خبری از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به یک پادگان آموزشی نیروهای دولت مستعفی منصور هادی در «مأرب»در شمال شرق صنعا خبر دادند.

شبکه خبری "الجزیره" قطر نیز به نقل از منابع بیمارستانی دولت مستعفی یمن گزارش داد که در این حمله یک پادگان آموزشی وابسته به نظامیان "عبدربه منصورهادی" در شمال شهر مأرب هدف قرار گرفته است.

مأرب در شمال شرق صنعا؛ پایتخت یمن قرار دارد.

شبکه الاخباریه سعودی به عنوان حامی اصلی دولت فراری یمن نیز کشته شدن شمار زیادی از نظامیان دولت هادی را تأیید کرد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پس از آن که پاسخی مناسب برای توقف درگیری از سوی ائتلاف سعودی و متحدان آنها در یمن دریافت نکرد و درپاسخ به حملات بی‌امان ائتلاف باردیگر مواضع نظامیان دولت فراری را هدف قرار داده است.

همچنین سرتیپ "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که ۹ هدف مهم در عربستان و امارات برای حمله تعیین شده است.

مهدی المشاط رییس شورای عالی سیاسی یمن ۲۹ شهریور با پیشنهاد طرح ابتکاری صلح اعلام کرده بود نیروهای این کشور مشروط بر توقف حملات ائتلاف، حملات پهپادی و موشکی به عربستان را متوقف می‌کنند، اما جنگنده‌های عربستان همچنان به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه دادند.

سریع پیش از این اعلام کرد که نظامیان ائتلاف از آغاز توافق صلح طرف‌های یمنی در دسامبر ۲۰۱۸ (آذرماه ۹۷) تاکنون بیش از ۳۰ هزار و۸۴۴ بار آن را نقض کرده‌اند که از این میان یکهزار و۳۳۶ مورد مربوط به نقض جنگنده‌های ائتلاف است.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما