plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
کد مطلب : ۷۰۰۶
هیثم بن طارق سوگند یاد کرد

سلطان جدید عمان: روابط دوستانه با کشورها ادامه خواهد یافت

"هیثم بن طارق" پادشاه جدید عمان در اولین سخنان بعد از انتصاب، با بیان اینکه کشورش به همکاری خود با سازمان ملل برای برقراری صلح و امنیت بین المللی ادامه خواهد داد ، تاکید کرد که روابط دوستانه با تمامی کشورها ادامه خواهد یافت .
سلطان جدید عمان: روابط دوستانه با کشورها ادامه خواهد یافت
به گزارش ایصال نیوز، وی پس از آنکه به عنوان پادشاه عمان قسم یاد کرد در سخنان خود گفت که سیاست خارجی عمان مبتنی بر ادامه سیاست خارجی دوران سلطان قابوس خواهد بود و مبنای آن عدم دخالت در امور داخلی کشورها و رعایت حسن همجواری است.

هیثم تاکید کرد که روابط دوستانه با تمامی کشورها ادامه خواهد یافت . پادشاه جدید عمان با بیان اینکه مسقط همچنان با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب همکاری خواهد داشت، اظهار داشت : به تمامی توافق نامه ها و میثاق هایی که با کشورها و سازمان های بین المللی امضا شده است احترام می گذارد و برای توسعه و رشد اقتصادی کشور تلاش خواهد کرد.

هثیم بن طارق آل سعید ۶۵ ساله امروز (شنبه ) به عنوان پادشاه جدید عمان جانشین سلطان قابوس شد.

وی متولد ۱۳ اکتبر ۱۹۵۴ پس از درگذشت پسر عمویش سلطان قابوس به سلطنت رسید. او که پیشتر وزیر میراث فرهنگی بوده، یکی از علل انتصابش به عنوان پادشاه کشور عمان این بود که سلطان قابوس فرزندی نداشت.

او همچنین سمت‌هایی از جمله فرستاده ویژه سلطان قابوس و وزارت خارجه نیز داشته‌است. از آنجایی که وی از سال ۲۰۰۲ نماینده ویژه سلطان قابوس است، امید می رود همچون سلطان قابوس سیاست گذاری های صلح جویانه ای را پیش رو قرار داده و موجب کاهش تنش در خاور میانه گردد. وی فارغ‌التحصیل سال ۱۹۷۹ در رشته برنامه خدمات خارجی دانشگاه آکسفورد (FSP) و کالج پمبروک است.

سلطان قابوس که در ۷۹ سالگی به دلیل بیماری از دنیا رفت حدود نیم قرن بر این کشور حکومت کرد .

انتهای پیام/*
۱
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما