plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۶۸۷۶

وزیر امور خارجه قطر برای عرض تسلیت به ایران آمد

پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper از پایگاه العدید در قطر به فرودگاه بغداد حمله کرد
«حمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر خارجه قطر برای عرض تسلیت روز شنبه در سفری از پیش اعلام نشده به تهران سفر کرد. هنوز مشخص نیست آیا وی در این سفر حمله پهپاد ام کیو ریپیر9 امریکا از خاک قطر به بغداد را تایید یا تقبیح میکند یا نه.
وزیر امور خارجه قطر برای عرض تسلیت به ایران آمد
به گزارش ایصال نیوز، در پی عملیات ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» و تعدادی از همرزمان شهیدش، در فرودگاه بغداد، وزارت خارجه قطر شنبه شب در بیانیه‌ای از همه طرف‌ها خواست تا از خود خویشتنداری نشان داده و از وارد کردن عراق و منطقه به حلقه خشونت‌های بی‌پایان خودداری کنند.

در بیانیه کشور قطر آمده است: «درباره خشونت‌های ادامه دار در عراق که ممکن است به نتایجی ناخوشایند منتهی شود، هشدار می‌دهید.»

در همین رابطه اسپوتنیک گزارش داد که ساعت یک بامداد روز جمعه سوم ژانویه 2020 به دستور مستقیم دونالد ترامپ، سردار قاسم سلیمانی و تعدادی از همرزمانش پس از ورود به فرودگاه بغداد با موشک های شلیک شده از یک پهپاد آمریکایی به شهادت رسیدند.

موشک‌ها از پهپاد آمریکایی MQ-9 Reaper  که از پایگاه العدید آمریکا در قطر به پرواز درآمده بود و پس از طی مسافت 1000 کیلومتر در فرودگاه بغداد، به سمت کاروان سردار سلیمانی شلیک شد.

ترامپ در جلسه توجیهی تیم امنیتی ملی‌اش و تحت تأثیر تحریک مشاوران ضدایرانی خود، گزینه ترور نظامی سردار قاسم سلیمانی را انتخاب کرد.

«محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی» وزیر خارجه قطر برای عرض تسلیت روز شنبه در سفری از پیش اعلام نشده به تهران سفر کرد و با مقامات ایرانی از جمله رئیس جمهور، رئیس مجلس دیدار کرد. وی ظهر روز (شنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه ایران با محمدجواد ظریف همتای ایرانی خود دیدار و به گفتگو نشست.

هنوز مشخص نیست آیا وی در این ملاقات ها، حمله پهپاد ام کیو ریپیر9 امریکا از خاک قطر به بغداد را تایید یا تقبیح  کرده است یا نه.

قدس آنلاین نیز در این خصوص نوشت:

پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی میل، در گزارشی نوشت: عملیاتی که به شهادت سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجامید با یک پهپاد ام‌کیو-۹ انجام شده که از پایگاه آمریکا در قطر به پرواز درآمده بود. این پهپاد چند فروند موشک هدایت لیزری نقطه‌زن به سمت کاروان سردار سلیمانی و «ابومهدی المهندس» جانشین سازمان الحشد الشعبی شلیک کرد.

این پهپاد، دو خودروی تویوتا اس‌یووی را که سردار سلیمانی و المهندس در آن حضور داشتند، هدف حمله خود قرار داد. سردار سلیمانی و المهندس در یکی از این خودروها و محافظانش در خودرو دیگر بودند.

این روزنامه سپس نوع موشک‌هایی را که در ترور سردار سلیمانی استفاده شد، موشک ضد زره «هِل‌فایر» با کلاهک جنگی حدود ۱۷ کیلوگرمی که می‌تواند تانک را نیز از بین ببرد، خوانده و نوشت که چهار فروند از این موشک‌ها به سمت کاروان حامل سردار سلیمانی و المهندس شلیک شده است.

دیلی‌میل در ادامه نوشت: «این پهپاد با سرعت ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت، قادر است حملات دقیقی را انجام دهد و تصاویر آن را نیز به مرکز فرماندهی ارسال کند. این پهپاد ۶۴ میلیون دلاری، به چهار فروند موشک هدایت لیزری هِل‌فایر و بمب‌های پیووی مجهز است».

انتهای پیام/ *
۳
مرجع : اسپوتنیک - العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما