plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۸
کد مطلب : ۶۸۱۱
پس از تهدیدات مکرر مقامات امریکایی

برخی مقامات ارشد عراق، اعتراض مردمی مقابل سفارت آمریکا را محکوم کردند

عراق در آرزوی استقلال سیاسی و خروج نیروهای خارجی
رئیس جمهور، رئیس پارلمان و نخست وزیر مستعفی عراق اعتراض مردمی مقابل سفارت آمریکا در عراق را غیر قابل قبول دانسته و آنچه که تعرض به سفارت آمریکا نامیده اند را خلاف مصالح عراق و مردم آن دانستند.
برخی مقامات ارشد عراق، اعتراض مردمی مقابل سفارت آمریکا را محکوم کردند
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری رسمی عراق (واع) اعلام کرد «برهم صالح» رئیس جمهور عراق، سه شنبه شب با صدور بیانیه ای اعتراض مردمی عراق مقابل سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کرد و آن را غیر قابل قبول دانست.

رئیس جمهور عراق با تأکید بر اینکه تامین امنیت سفارتخانه های کشورها در بغداد وظیفه دولت و نیروهای امنیتی عراق است، هرگونه تعرض به سفارتخانه ها در بغداد را به زیان عراق و مردم آن دانست. وی تعرض به سفارتخانه ها را خدشه به اعتبار و آمدازه عراق اعلام کرد.

«محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق نیز در پیامی حمله به سفارت آمریکا در بغداد را مخالف تمام قوانین پذیرفته شده بین المللی و غیرقابل توجیه دانست و آنرا محکوم کرد. 

«عادل عبد المهدی» نخست وزیر مستعفی عراق نیز تعرض به سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد را غیر قابل قبول و مخالف قوانین دانست و از معترضان خواست هرچه سریعتر منطقه اطراف سفارت آمریکا را با آرامش ترک کنند.

عادل عبدالمهدی در تماس با مقامات عراقی بر حفاظت از سفارت آمریکا تأکید کرد. 

گفتنی است از ظهر سه شنبه و پس از برگزاری مراسم تشیع شهدای حزب الله و حشد الشعبی عراق که در بمباران جنگنده های آمریکا مظلومانه به شهادت رسیده بودند، جمعی از مردم عراق و طرفداران حزب الله و حشدالشعبی این کشور، در مقابل سفارت آمریکا در بغداد دست به اعتراض و تحصن زدند. 

انتهای پیام/*
۳
مترجم : احمد امینی
مرجع : واع - العراقیه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما