plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹
کد مطلب : ۶۷۳۲

واکنش پنتتاگون به رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در دریای عمان

وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به برگزاری رزمایش سه‌جانبه میان ایران، روسیه و چین در شمال اقیانوس هند واکنش نشان داد. ایالات متحده برای تأمین آزادی کشتیرانی در منطقه ابراز آمادگی کرد.
واکنش پنتتاگون به رزمایش سه‌جانبه ایران، روسیه و چین در دریای عمان
به گزارش ایصال نیوز، «سیان رابرتسون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه گفت که واشنگتن رزمایش دریایی مشترک ایران،‌ روسیه و چین در اقیانوس هند را زیر نظر دارد و با متحدان در راستای اطمینان از آزادی دریانوردی همکاری خواهد کرد.

وی در ادامه گفت: «ما از برگزاری رزمایش چندجانبه میان ایران،‌ چین و روسیه در دریای عمان مطلع هستیم. ما آن را زیر نظر داریم و به همکاری با شرکا و متحدان ادامه خواهیم داد تا از آزادی دریانوردی و جریان آزاد تجارت در آبراه‌های بین‌المللی اطمینان حاصل شود.»

بر اساس گزارش‌ها، نیروی دریایی روسیه با سه فروند شناور شامل یک فروند ناوچه کلاس «Neustrashimyy» با نام «Yaroslav Mudry»، یک فروند یدک‌کش با نام «Yevgeniy Khorov» و یک فروند تانکر سوخت‌رسان با نام «Yel'nya» در این رزمایش سه‌جانبه شرکت خواهد کرد.

سردار سرتیپ «ابولفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران روز چهارشنبه درباره اهمیت برگزاری این رزمایش گفت: «اقیانوس هند و دریای عمان از مناطق کلیدی تجارت جهانی محسوب می‌شوند و کشورهای بسیاری در این مناطق تردد می‌کنند به همین جهت برقراری امنیت در این منطقه مهم و حیاتی است. مقابله با تروریسم و دزدی دریایی از دیگر اهداف این رزمایش است.»

این رزمایش مشترک دریایی در آبهای دریای عمان از امروز جمعه آغاز و تا دوشنبه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما