plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۳
کد مطلب : ۶۶۴۳

قصی سهیل برای سمت نخست وزیری به رئیس جمهور عراق معرفی شد

درخواست خمیس خنجر، مالکی، عامری، حلبوسی و فیاض از رئیس جمهور
رؤسای ائتلاف سازندگی و محور ملی عراق از برهم صالح رئیس جمهور این کشور خواستند که «قصی السهیل» وزیر آموزش عالی و نامزد این ائتلاف را مامور تشکیل کابینه جدید کند.
قصی سهیل برای سمت نخست وزیری به رئیس جمهور عراق معرفی شد
به گرارش ایصال نیوز، بر اساس اسنادی که به دست سومریه نیوز رسیده است روز یکشنبه، نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون، هادی فرحان عبدالله العامری از ائتلاف الفتح، فالح فیصل الفیاض رئیس ائتلاف العقد الوطنی و محمد الحلبوسی رئیس ائتلاف القوی العراقیه و خمیس خنجر رئیس محور ملی عراق، با امضای نامه ای از برهم صالح رییس جمهور عراق خواستند بر اساس ماده 76 قانون اساسی، قصی عبدالوهاب السهیل را مامور تشکیل کابینه کند.

«قصی عبدالوهاب السهیل» وزیر آموزش عالی عراق متولد ۱۹۶۵ در بصره، گزینه پیشنهادی احزاب بزرگ عراق برای پست نخست‌وزیری عراق است.وی شیعه و به پاکدستی معروف است.

بر اساس اطلاعات منابع٬نیروها و احزاب سیاسی و نیز بخش کوچکی از معترضان، بجز گروه حکیم و گروه مقتدی صدر٬ بر سر نام او به عنوان گزینه نخست‌وزیری به توافق رسیده‌اند.

گفتنی است، با جدی شدن گمانه‌زنی‌ها در مورد معرفی قصی السهیل، اکثریت تظاهرکنندگان و معترضان در شهرهای بصره و میدان تحریر بغداد علیه وی نخست وزیری احتمالی وی شعار دادند.

قصی السهیل اگرچه در سالهای گذشته عضو گروه سائرون و مقتدی صدر بود اما مدتی بعد از صدر جدا شد و به نوری المالکی پیوست. مقتدی صدر نیز مخالفت خود را با چنین شیوه انتخاب نخست وزیر اعلام کرده است.

انتهای پیام/*
۱
مرجع : سومریه نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما