plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱
کد مطلب : ۶۳۹۱
سرگئی لاوروف مهمان کاخ سفید

لاوروف: گفتگوی من با پمپئو صریح و بی پرده بود

سرگئی لاوروف بعدازظهر سه‌شنبه به وقت محلی در نشست خبری مشترک با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا شرکت کرد. وزیر خارجه روسیه گفتگوی انجام شده با همتای آمریکایی خود را صریح و بی پرده توصیف کرد. وزیر امورخارجه روسیه با ترامپ نیز در کاخ سفید دیدار مهمی خواهد داشت.
لاوروف: گفتگوی من با پمپئو صریح و بی پرده بود
به گزارش ایصال نیوز، وزیر امور خارجه روسیه، سرگی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی پس از مذاکرات در واشنگتن با همتای آمریکایی خود مایک پمپئو، خاطرنشان کرد که گفتگوهای آنها به شیوه ای صریح و بی پرده صورت گرفته است.

وزیر خارجه روسیه گفت: " ما به صورت عملی، صریح و بی پرده صحبت كردیم و سعی كردیم نه تنها گوش دهیم، بلكه همچنین یکدیگر را بشنویم." به گفته وی، طرفین موفق شدند هم در مورد برنامه دوجانبه و هم برای موضوعات منطقه ای و همچنین در مورد کنترل تسلیحات بحث کنند.

لاوروف همچنین تأکید کرد که علی رغم دیدگاه های مختلف روسیه و ایالات متحده در مورد تعدادی از موضوعات، طرفین آمادگی خود را برای ادامه همکاری ابراز کردند.
وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان كرد: "دیپلماسی در جستجوی راه حلهایی است كه بدون تعصب به منافع اساسی هر یك از طرفین توجه داشته باشد، از درگیری اجتناب کند و برعكس، ترویج تعامل سازنده را ممکن سازد."

لاوروف در خصوص برجام نیز گفت: "ما در مورد لزوم ادامه گفتگوها برای راههای غلبه بر بحران ایجاد شده در مورد برنامه هسته ای ایران صحبت كردیم. ما اعتقاد داریم که برای نجات برجام و تامین ماهیت صلح آمیز تحقیقات هسته ای ایران، باید هر کاری که می شود، انجام داد."

لازم به ذکر است که در مدتی که لاوروف در ایالات متحده به سر می برد با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا نیز دیدار می‌کند. ترامپ قصد دارد در دیدار در واشنگتن، درباره بحث کنترل تسلیحات، انتخابات و امنیت ملی ایالات متحده با وزیر امور خارجه روسیه گفتگو کند.

انتهای پیام/*
۷
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما