plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۶۲۸۷
در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی

واعظی: شبکه بانکی در ارائه تسهیلات به تولید کنندگان سختگیری نکند

دولت پیگیری سیاست‌های بخش خصوصی است
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: شبکه بانکی در ارائۀ تسهیلات و حمایت‌های خود، مشکلات تولیدکنندگان و بخش خصوصی را در نظر بگیرد و سختگیرانه عمل نکند تا شاهد رونق تولید در کشور باشیم.
واعظی: شبکه بانکی در ارائه تسهیلات به تولید کنندگان سختگیری نکند
«محمود واعظی» روز جمعه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان خراسان رضوی که با حضور مدیران و فعالان اقتصادی بخش‌های خصوصی، عمومی و دولتی در مشهد مقدس برگزار شد، بزرگترین سرمایه استان را وفاق و همدلی در میان مدیران و مسئولان استان خواند و با اشاره به گزارش های مدیران استانی اظهارداشت: اگر اعتماد مردم را می‌خواهیم باید به مردم اعتماد کنیم.

وی در گفت و گو با فعالان اقتصادی با بیان اینکه با اعتماد به مردم، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد، اظهارداشت: غائله و ناآرامی‌های اخیر در کشور با حضور حماسی مردم در صحنه پایان یافت و مردم نشان دادند برغم وجود مشکلات و سختی‌ها، همچنان به نظام پایبند بوده و به آن عشق می‌ورزند.

واعظی با اشاره به فشارهای اقتصادی بی‌سابقه دشمنان علیه ایران اسلامی و اثرات آن بر کشور اظهارداشت: تکیه بر توان داخلی، رونق تولید و مقاومت مردم،   راه حل مشکلات امروز کشور و عبور از جنگ اقتصادی دشمنان است.

رییس دفتر رییس جمهوری هدف اصلی دشمنان از ایجاد مشکلات را فاصله انداختن بین مردم و نظام برشمرد و تصریح کرد: همه باید تلاش کنیم و اجازه ندهیم چنین اتفاقی بیفتد و با تقویت تولید داخلی و انسجام و وحدت، دشمن را مأیوس کنیم.

وی افزود: البته همین امروز هم دشمنان ملت ایران به این نتیجه رسیده و اذعان می‌کنند که راهی که برای فشار حداکثری به ملت ایران در پیش گرفته‌اند، جواب نمی‌دهد و آنها را به نتیجه مورد نظر نخواهد رساند.

واعظی با تشریح مزایای برجام برای کشور و فراهم شدن امکان تولید و توسعه بعد از امضای برجام، تأکید کرد: غیر از آمریکا و رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه، هیچ کشوری از خروج از برجام حمایت نکرد.

 رییس دفتر رییس جمهوری با بیان اینکه امروز با مقاومت مردم و هدایت‌ها و تدابیر رهبری معظم انقلاب و تلاش‌های مسئولان از شرایط سخت عبور کرده‌ایم، گفت: امروز آرامش نسبی در کشور برقرار است و بازار نوسانات سال گذشته را شاهد نیست و همه اینها بخاطر این است که مردم به نظام خود اعتماد کردند که می‌تواند برای حل مشکلات راهکار پیدا کند و همچنین مشخص شد که ادعاهای مقامات آمریکایی شعاری بیش نیست.

واعظی خاطر نشان کرد: در شرایط سخت امروز باید همه تلاش کنیم با همدلی و انسجام و تکیه بر توان داخلی در مدت کوتاهی از این مرحله سخت عبور کنیم.

دولت پیگیری سیاست‌های بخش خصوصی است

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به اهمیت حضور بخش خصوصی و کمک دولت به این بخش تأکید کرد: اعتقاد جدی داریم که دولت حتماً باید خود را از تصدی‌گری و بنگاه‌داری نجات دهد و پیگیری جدی سیاست واگذاری‌ها به بخش خصوصی در همین راستاست.

 واعظی با اشاره به شرایط استان خراسان رضوی، تأکید کرد: خوشبختانه استاندار این استان فردی پرتلاش و سختکوش است که هدفی جز توسعه و پیشرفت استان ندارد و فارغ از نگاه‌های جناحی و حزبی برای تحقق این هدف تلاش می‌کند. این دیدگاه از سوی رئیس جمهور و دولت نیز پیگیری می‌شود که هدف اصلی خود را توسعه کشور و حل مشکلات مردم می‌داند.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به طرح مهم مثلث توسعه استان، تأکید کرد: تردید ندارم که با همدلی و انسجام موجود این طرح حتماً به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

واعظی با تأکید بر توجه ویژه به مناطق محروم و شهرک‌های حاشیه‌ای مشهد در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، خاطر نشان کرد: خوشبختانه استان خراسان رضوی برای توسعه و پیشرفت یک راهبرد مشخص دارد و موفقیت‌های حاصل شده در استان بویژه در حوزه اشتغال آفرینی، نتیجه همین راهبرد است.

شبکه بانکی در ارائه تسهیلات به تولید کنندگان سختگیری نکند

وی با بیان اینکه رییس جمهور نسبت به کمک به تولیدکنندگان توصیه اکید دارد، افزود: شبکه بانکی در ارایه تسهیلات و حمایت‌های خود، مشکلات تولیدکنندگان و بخش خصوصی را در نظر بگیرد و سختگیرانه عمل نکند تا شاهد رونق تولید در کشور باشیم.

واعظی همچنین با اشاره به اهمیت صادرات در کشور، افزود: یکی از اهداف آمریکایی‌ها این است که بازارهای صادراتی را در مناطق مختلف دنیا از دست ما در آورد. باید تلاش کنیم تا کالاهای تولید ایران بازار بین‌المللی خود را حفظ کرده و از دست ندهد.

رییس دفتر رییس جمهوری در رابطه با ارتباط دانشگاه با صنعت، گفت: اگر ارتباط دانشگاه با صنعت و بخش خصوصی برقرار شود، فرصت ارزنده‌ای برای ماست. نقش دانشگاه فقط آموزش نیست، دانشگاه می‌تواند بهترین مشاور برای دستگاه‌ها در مسیر حل مشکلات آنها باشد و همچنین دانشگاه می‌تواند بزرگترین حامی صنعت در مسیر بهبود کیفی و کمی تولید باشد.

واعظی بر ضرورت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از فناوری‌های نو، تأکید کرد و گفت: درگیر کردن جوانان در حوزه تولید دانش‌بنیان می‌تواند به حل مشکلات امروز بخش صنعت و تولید کمک کند. باید به جوان‌ها اعتماد کنیم و آنها را باور داشته باشیم و در این حالت حتماً خواهیم توانست مشکلات کشور را حل کنیم.

تأکید بر اهمیت معادن و توجه بیشتر به این بخش، اولویت دادن به تأمین آب کشاورزی و صنعتی و همچنین آب شرب مورد نیاز مردم از دیگر مواردی بود که رییس دفتر رییس جمهوری مورد تأکید قرار داد و گفت: اولویت دولت این است که خدشه‌ای به روند تامین آب شرب مردم وارد نشود و تأمین آب کشاورزی و صنعتی مورد نیاز با شیوه‌های درست و علمی و صرفه‌جویی با روش‌های نوین آبیاری و کشت گلخانه‌ای محصولات باید در کشور تسرّی یابد.

واعظی افزود: در خصوص آب مورد نیاز بخش صنعت، کاری که برای استان‌های کرمان، یزد و دیگر استان‌های کم‌آب کشور در دستور کار قرار گرفته، می‌تواند در مورد استان خراسان رضوی و جنوبی نیز اجرایی شود.

رییس دفتر رییس جمهوری در پاسخ به اظهارات یکی از فعالان اقتصادی استان، در خصوص پرداخت یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون جمعیت کشور، گفت: ما اعتقاد به پرداخت یارانه نداشتیم و نداریم، اما شرایط ایجاد شده کشور از سوی دشمنان و فشار اقتصادی بی‌سابقه ما را وادار کرده که برای اداره کشور و کمک به معیشت افراد نیازمند جامعه از درآمد حاصل از اصلاح قیمت بنزین، فشار بر طبقه ضعیف و متوسطه را تا حدی کاهش دهیم.

استفاده از کالای ایرانی موجب رشد و توسعه ملی است

واعظی استفاده از کالای ایرانی را موجب رشد و توسعه تولید داخلی عنوان کرد و گفت: برای تقویت و ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی همه باید تلاش کنیم و با فرهنگ‌سازی خوب در مورد استفاده از کالای تولید داخل به رونق تولید در کشور کمک کنیم.

پیش از سخنان رییس دفتر رییس جمهوری، علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی گزارشی از وضعیت اقتصاد و توسعه اقتصادی و همچنین تولید استان ارایه کرد و همچنین طرح‌های مهم اقتصادی و تولیدی در دست اجرای استان از جمله طرح مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی خراسان رضوی از سوی معاون اقتصادی استاندار تشریح شد.

در این جلسه همچنین فعالان اقتصادی و نمایندگان بخش‌های مختلف خصوصی، عمومی و بنگاه‌های تولیدی استان به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و با مطرح کردن مشکلات و موانع موجود در راه تولید خواستار کمک دولت برای تسهیل شرایط و رفع موانع تولید در استان خراسان رضوی شدند.

غلامعلی صادقی رییس دادگستری کل استان خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان در این جلسه در سخنانی تأکید کرد: با همدلی و وفاق موجود در استان بحث پرونده ملی شرکت پدیده را بدون استفاده از منابع دولتی حل کردیم و مشکلات تعاونی‌ها از جمله تعاونی میزان حل و فصل شده است.

صادقی خاطر نشان کرد: ان‌شاء الله همدلی در مسایل اقتصادی که استان از برکات آن بهره‌مند شده بنا داریم در حوزه های اجتماعی و سیاسی نیز همین همدلی و فضای رفاقت در استان برقرار باشد.

انتهای پیام/*
۲
مرجع : ایرنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما