plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۶۰۴۲
شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد

معترضان عراقی تروریست نیستند امّا مرتکب اقدامات غیرقانونی شدند

منع دولت عراق از به‌کارگیری نیروهای ضد تروریسم
شورای عالی قضایی عراق اعلام کرد از لحاظ حقوقی، اعتراض کنندگان عراقی تروریست نیستند و اقدامات غیرقانونی معترضان "جرم تروریستی" محسوب نمی‌شود. رای شورای عالی قضایی از آنجا اهمیت دارد که دولت عراق قانوناً دیگر حق ندارد نیروهای ویژه مبارزه با تروریست را به بهانه مبارزه با تروریست، بر علیه معترضان وارد عمل کند. 
معترضان عراقی تروریست نیستند امّا مرتکب اقدامات غیرقانونی شدند
به گزارش ایصال نیوز، شورای عالی قضایی عراق طی اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد: دادگاه تجدیدنظر، اقدامات غیرقانونی معترضان را به عنوان "جرایم تروریستی" تلقی نمی‌کند.به گزارش آناتولی از بغداد، این شورا همچنین از آزادی 2400 تن از معترضان عراقی در هفته گذشته خبر داد.

از سوی دیگر خبرگزاری رسمی عراق روز یکشنبه با انتشار بیانیۀ شورای عالی قضایی عراق به نقل از این شورا اعلام نمود معترضان اگر در اعتراضات خود کاری خلاف قانون انجام دهند رسیدگی به جرم آنان در دادگاههای مجرمان عادی خواهد بود و بعنوان اعمال خرابکارانه و تروریستی پیگیری نخواهد شد.

شایان ذکر است این رای شورای عالی قضایی از آنجا اهمیت دارد که دولت عراق حق ندارد نیروهای مسلح ویژه مبارزه با تروریست را بر علیه معترضان مانند ماه قبل وارد عمل کند. 
 
معترضان مدعی هستند که نیروهای امنیتی عراق در برخورد با معترضان از گلوله‌های جنگی و گاز اشک‌آور استفاده می‌کنند.

از اول ماه اکتبر گذشته تاکنون در جریان اعتراضات گسترده در عراق بیش از 340 تن کشته و بالغ بر 15 هزار نفر نیز زخمی شده اند.

انتهای پیام/*
۵
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما