plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
کد مطلب : ۵۵۷۵
رييس ستاد انتخابات کشور مطرح کرد

فردای انتخابات بايد فضای همگرايی بر کشور حاکم باشد

مکلف به برگزاری انتخابات الکترونيک هستيم
جمال عرف رئيس ستاد انتخابات کشور در جلسه ستاد انتخابات استان همدان اظهار داشت: فردای انتخابات بايد فضای همگرايی و انسجام بر کشور حاکم باشد. بايد مسيری که طراحی شده تا انتخاباتی سالم و امن برگزار کنيم مسيری بدون شائبه و بی‌طرفانه باشد تا به انسجام برسيم و مجلسی در تراز جمهوری اسلامی شکل بگيرد.
فردای انتخابات بايد فضای همگرايی بر کشور حاکم باشد
به گزارش ایصال نیوز از استانداری همدان، دکتر جمال عرف معاون سياسي وزير و رييس ستاد انتخابات کشور که در جريان بيستمين سفر استاني معاونت سياسي به ميزباني استان همدان و در جمع اعضاي ستاد انتخابات و فرمانداران و بخشداران استان سخن مي گفت، ضمن گراميداشت روز 13 آبان به عنوان روز ملي مبارزه با استکبار جهاني و روز دانش آموز، خطاب به اعضاي ستاد انتخابات استان اعلام کرد: مشارکت انتخاباتي در اين دوره که دشمنان در بالاترين ميزان عليه نظام و مردم توطئه و برنامه ريزي مي کنند معني متفاوتي خواهد داشت.

ضمن اين که معتقدم با برگزاري انتخاباتي پرشور و همراه با مشارکت بالا، سياست هاي امريکايي ها عليه نظام هم تحت تأثير قرار خواهد گرفت. وي افزود: رييس جمهوري امريکا ايديولوژي ندارد و فردي عملگرا است که با خصلت تاجر بودن او همخواني دارد؛ بنابراين موضوع مشارکت را بايد از اين منظر نگاه کرد، يعني اگر مي خواهيم اميد بيشتر شود بايد مشارکت افرايش يابد.

عرف هم چنين با اشاره به اين که در استان همدان مسير رو به جلو طي مي شود و مشکل لاينحلي وجود ندارد، اظهار داشت: بنابراين شرايط را بايد به سمتي پيش برد که در شاخص هاي مشارکت و سلامت انتخابات مجلس شوراي اسلامي، استان همدان رده اول باشد.

رييس ستاد انتخابات کشور با بيان اين که در جمهوري اسلامي بهترين مسير مسير تعامل است و لازم است فرمانداران به عنوان مجريان انتخابات، در  عين اقتدار و انجام وظايف قانوني خود، تعاملي مثبت و فعالانه با هيات هاي نظارت داشته باشند، گفت: عدم تعامل، مشکل را حل نمي کند و وزارت کشور مجري قانون است.

عرف افزود: بارها تأکيد کرده ايم که بايد قانون بدون هيچ شائبه اي اجرا شود چون نه در استان همدان و نه در هيچ استان ديگري، کسي براي معرفي فرمانداران و بخشداران لابي نکرده است، بنابراين وامدار و بدهکار هيچ کسي نيستيد.

معاون سياسي وزير کشور هم چنين با اشاره به اين که ضروري است سياست هاي کلي انتخابات به عنوان سند بالادستي و نيز قانون انتخابات را به صورت مداوم در ستاد مرور کنيم، اظهار داشت: طبق اين سياست ها و قانون انتخابات، مکلف به برگزاري انتخابات الکترونيک هستيم. بنابراين به صورت مستمر در حال تعامل و بررسي با شوراي نگهبان هستيم تا از 208حوزه انتخابيه در سراسر کشور، تعدادي از حوزه ها را آماده برگزاري انتخابات الکترونيک نماييم. ضمن اين که با شوراي نگهبان درباره روند احراز هويت الکترونيکي در انتخابات به جمع بندي رسيديم و کل روند احراز هويت به صورت الکترونيکي انجام خواهد شد..

رييس ستاد انتخابات کشور هم چنين خطاب به اعضاي ستاد انتخابات اظهار داشت: نسبت به رصد و مديريت فضاي مجازي دغدغه داشته باشيد؛ چون فضاي مجازي در نسبت با انتخابات، هم فرصت است و هم مي تواند تهديدهايي به وجود بياورد. وي افزود: شاهديم که بخش قابل توجهي از مشکلات و ناآرامي هاي اخير عراق نيز حاصل سوءاستفاده ها از فضاي مجازي است و در ديگر کشورها نيز چنين رويکردي وجود دارد و سوءاستفاده هايي از اين امکان عليه کشورها انجام مي شود.

عرف هم چنين بر ضرورت رصد مستمر و دقيق فضاي سياسي- انتخاباتي به منظور مديريت مواجهه با تخلفات انتخاباتي از جمله تبليغات زود هنگام انتخاباتي تأکيد کرد.

وي اظهار داشت:تاکنون هفت دوره آموزشي ويژه مجريان انتخابات در مشهد مقدس برگزار کرده ايم که بيش از 1400 نفر از فرمانداران و بخشداران در اين دوره ها آموزش ديده اندو هشتمين دوره نيز در حال برگزاري است.

وي افزود: ما 83روز جدي و مهم را پيش رو داريم که آن را با اقتدار پشت سر خواهيم گذاشت و انتخابات پرشوري رقم خواهيم زد.


رييس ستاد انتخابات کشور هم چنين در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به اين که در انتخابات بحث قانونمداري و بي طرفي را داريم و خروجي انتخابات بايد انسجام بيش تر باشد، اظهار داشت: اگر دشمن در اين فاصله تا انتخابات نتواند شيطنت کند براي انتخابات به دنبال شيطنت هستند، بنابراين فرداي انتخابات بايد فضاي همگرايي و انسجام بر کشور حاکم باشد. وي افزود: بايد مسيري که طراحي شده تا انتخاباتي سالم و امن برگزار کنيم مسيري بدون شائبه و بي طرفانه باشد تا به انسجام برسيم و مجلسي در تراز جمهوري اسلامي شکل بگيرد.

انتهای پیام/*
۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما