plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۲
کد مطلب : ۵۵۲۵

تظاهرات اعتراضی عراقی‌ها در میدان تحریر بغداد

هشتمین روز از دومین دور اعتراضات مسالمت آمیز عراق امروز پس از نماز جمعه در بغداد و شهرهای جنوبی عراق گسترده تر از قبل برگزار شد. مردم عراق سطح مطالبات خود را بالاتر بردند.
تظاهرات اعتراضی عراقی‌ها در میدان تحریر بغداد
در هشتمین روز از تظاهرات اعتراضی مردم عراق، امروز جمعه، میدان التحریر عراق شاهد اجتماع عظیم مردم در اعتراض به فساد اداری در عراق و ضرورت اصلاحات اساسی برگزار شد.

به گزارش الجزیره، ده‌ها هزار عراقیِ معترض به ناکارآمدی نظام سیاسی موجود، با در درست داشتن پرچم عراق در مرکز بغداد گرد آمدند. پیش بینی شده است که تظاهرات امروز، بزرگترین تظاهرات اعتراضی مردم عراق از زمان سقوط صدام تا کنون باشد.

بر اساس این گزارش، میدان تحریر (آزادی) بغداد مملو از جمعیت معترض است. تظاهرات مردم عراق در اعتراض به بیکاری و فساد اقتصادی و ضرورت اصلاحات فوری سیاسی و اقتصادی، امروز علاوه بر بغداد، در بسیاری از شهرهای جنوبی عراق گسترده تر از همیشه برگزار شد.

تظاهرات امروز مردم عراق پس از نماز جمعه، در هشتمین روز از دور دوم اعتراض ها که از اول ماه اکتبر آغاز شده بود برگزار شد. در تظاهرات امروز  معترضان عراقی ضمن محکوم کردن عملکرد برخی سیاسیون عراق، خواستار استعفای فوری مسئولان ناکارآمد و برگزاری انتخابات پیش از موعد و اصلاح قانون اساسی بدون سهمیه بندی قومیتی و حزبی شدند. 

شایان ذکر است در تظاهرات امروز، همه اقشار مردم عراق؛ عشایر، کارگران، دانشجویان، اساتید، معلمان، دانش آموزان، پزشکان، ورزشکاران و زنان شرکت کردند. 

آیت الله سیستانی مرجعیت عالی عراق امروز ضمن حمایت مجدد از مطالبات و خواسته های مشروع مردم، از مسئولان خواست از اعزام نیروهای ویژه ارتش برای مقابله با تظاهرات مسالمت آمیز مردم در شهرها خودداری کنند و اجازه داده نشود مطالبات برحق مردم عراق مورد سوء استفاده حزبی یا گروه و جهت خاص داخلی یا منطقه ای و جهانی قرار گیرد.

دفتر آیت الله سیستانی روز پنجشنبه نیز از معترضان خواسته بود از نام یا تصویر ایشان در تظاهرات استفاده نشود.

انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : الجزیره
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما