plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
کد مطلب : ۵۳۵۷

انتقاد بی سابقه رهبر کره شمالی از رهبران پیشین و پدرش

رهبر کره شمالی در اقدامی عجیب به انتقاد از پدرش، رهبر سابق کره شمالی پرداخت و دستور داد که منطقه گردشگری کوهستان کوم کانگ که مورد علاقه خاص اوست با امکانات داخلی کره شمالی بازسازی شود.
انتقاد بی سابقه رهبر کره شمالی از رهبران پیشین و پدرش
به گزارش ایصال نیوز، در اقدامی بی سابقه «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از سیاست های رهبران پیشین کره شمالی از جمله پدرش به شدت انتقاد کرد که چرا کشورش را به اندازه کافی قوی نکرده اند که مجبور شوند به دیگران تکیه کنند.
رهبر جوان کره شمالی دستور داد تا ضمن حذف همه تاسیسات و امکانات ناخوشایند و نامناسب منطقه گردشگری «کوهستان کوم گانگ» که توسط کره جنوبی ساخته شده بود، امکانات جدید متناسب با شرایط منطقه و مناظر طبیعی کوهستان کوم گانگ ساخته شود.
تورهای گردشگری در کوه کومگانگ در سال 1998 میلادی بعد از بهبود روابط دو کره آغاز شد، اما این اقدام پس از ضرب و شتم یک گردشگر زن توسط گارد حفاظتی کره شمالی در سال 2008 به حالت تعلیق درآمد.
برنامه تورهای گردشگری به عنوان یکی از مهمترین پروژه های مشترک بین کره ای به همراه پارک صنعتی شهر مرزی «کائه سونگ» که آن نیز اکنون تعلیق شده است هر دو زمانی که «کیم جونگ ایل» پدر فقید کیم اون در قدرت بود راه اندازی شد. تاسیسات و ساختمان های این تفرجگاه توسط دولت و تعدادی از شرکت های کره جنوبی ساخته شده است اما از سال 2008 میلادی کره شمالی این ساختمان ها و اموال را مصادره کرده است و کره جنوبی نیز به این اقدام اعتراض کرده است.
رهبران کره شمالی و کره جنوبی سپتامبر سال گذشته به توافق رسیدند که به محض تحقق شرایط، فعالیت برنامه تور و پارک صنعتی کائه سونگ را از سر بگیرند.
سئول به امید اینکه پروژه های مرزی بتواند تنش ها را کاهش داده و به مذاکره برای خلع سلاح هسته ای بین پیونگ یانگ و واشنگتن کمک کند، تمایل به از سرگیری این فعالیت ها دارد اما به دلیل تحریم های ناشی از ممنوعیت فعالیت پروژه های اقتصادی با کره شمالی، در این مسیر پیشرفت های اندکی حاصل شده است.
پیونگ یانگ بارها خواستار اجرای این توافق نامه شده و از سئول خواسته است که در امور بین کره ای به صورت مستقل عمل کند و مانع از مداخله آمریکا در امور بین کره ای شود.
گفتنی است کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هفته پیش سوار بر اسب از کوهستان مقدس «پکتو» خاستگاه اجدادش است دیدن کرده بود. ناظران معتقد بودند که کیم هر بار بعد از بازدید از این کوهستان تصمیم مهمی را اتخاذ می کند که دستور وی برای حذف تاسیسات کره جنوبی در منطقه گردشگری «کوم کانگ» می تواند تعبیر این اقدام باشد. قله پکتو بلندترین نقطه از شبه جزیره کره است که 2750 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. مطابق افسانه ها، دانگون بنیانگذار مردم کره از آنجا فرود آمد، بنابراین این کوه مقدس محسوب می شود.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما