plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۵۱۵۰

پوتین در رأس یک هیئت بلندپایه وارد امارات شد

ولادیمیر پوتین برای یک دیدار رسمی، ظهر امروز سه شنبه از ریاض وارد امارات متحده عربی شد. یک هیئت عالیرتبه اقتصادی سیاسی پوتین را دراین سفر همراهی می کند.
پوتین در رأس یک هیئت بلندپایه وارد امارات شد
به گزارش ایصال نیوز، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه ظهر امروز سه‌شنبه در سفری رسمی برای دیدار با مقامات امارات، وارد این کشور شد.
محمد زاید ولیعهد امارات پس از مراسم استقبال از پوتین، در دیدار با وی بر استحکام روزافزون روابط دوستانه و عمیق دو کشور تاکید کرد.
ولیعهد ابوظبی خطاب به پوتین گفت: ما خواهان تحکیم روابط میان امارات و روسیه در تمامی سطوح که به نفع دو کشور باشد، هستیم. سفر شما به امارات تاریخی بوده و نشانگر عمق روابط دو کشور است.
پوتین نیز گفت: امارات شاهد پیشرفت های گسترده‌ای است. روابط دو کشور شاهد توسعه مداوم است و گفتگوی سیاسی منظمی میان دو کشور برقرار است.
قراراست در این سفر پوتین و بن زاید، تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و مسائل مورد علاقه و مشترک فی مابین را بررسی کنند. انعقاد قراردادهای اقتصادی و سرمایه گذاری و تلاش برای ایجاد صلح و کاهش تنش در منطقه و به ویژه موضوع یمن نیز در دستور کار رهبران دو کشور قرار داد.  
در این دیدار همچنین روابط دوجانبه بین امارات و روسیه بررسی خواهد شد.
پوتین دیروز دوشنبه در سفری به ریاض با «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد این کشور دیدار کرد و امروز ظهر وارد امارات شد.
گفتنی است، امارات عربی متحده، اتحادی از هفت شیخ‌نشین کوچک به نام‌های ابوظبی (که پایتختی را بر عهده دارد)، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس‌الخیمه و ام‌القوین است که بعد از استقلال از بریتانیا در ۲ دسامبر ۱۹۷۱ میلادی شکل گرفت.این کشور بصورت شورایی اداره می شود.  
انتهای پیام/*
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : اسکای نیوز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما