plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
کد مطلب : ۵۱۴۹
وزش بادهای گرم حادثه آفرید

آتش سوزی در مناطق وسیعی از لبنان

افزایش درجه حرات علت اعلام شده آتش سوزی
در اثر وزش بادهای گرم و بالا رفتن درجه حرارت، پوشش گیاهی و جنگلی مناطق مختلف لبنان و سوریه دچار آتش سوزی های گسترده شده است. در لبنان در اثر این آتش سوزیها تاکنون یک نفر کشته و 18 نفر آسیب دیده اند
آتش سوزی در مناطق وسیعی از لبنان
به گزارش ایصال نیوز، خبرگزاری های لبنانی از گسترش آتش سوزی ها در پوشش گیاهی و جنگلی مناطق جنوب بیروت و شهرکهای اطرف از جمله شهرک «المشرف» خبر می دهند. این آتش سوزی های گسترده به دلیل وزش بادهای موسمی و افزایش بی سابقه گرما در لبنان و سوریه از روز دوشنبه آغاز و همچنان ادامه دارد.
به گزارش النشره لبنان، متوسط درجه حرارت دیروز در این کشور به 38 درجه  و امروز شدت گرما به 40 درجه هم رسیده است. سرعت باد امروز نیز در برخی مناطق لبنان به 45 تا 50 کیلومتر در ساعت رسید.
در حالی که مناطق مختلف لبنان و حومه جنوب بیروت همچنان در آتش می سوزد، تلاش ناچیز گروههای اطفای حریق به دلیل کمبود امکانات قادر به خاموش کردن این آتش سوزی گسترده نشده است، بطوری که علاوه بر وارد شدن خسارت به مزارع کشاورزی و درختان زیتون، آتش اکنون مناطق مسکونی را نیز تهدید می کند و مردم در برخی از مناطق در میان ستونهای دود حاصل از آتش سوزی، مجبور به تخلیه منازل خویش و فرار از آتش شده اند.
به توصیه مقامات آتش نشانی بیروت، دولت لبنان مجبور شد دو دانشگاه مهم لبنان را نیز تعطیل کنند.
صلیب سرخ لبنان با برپائی یک بیمارستان صحرائی و امدادرسانی به حادثه دیدگان تاکنون به 88 نفر کمکهای امدادی رسانده و 18 نفر از حادثه دیدگان را درمان نموده است.
به گزارش النشره لبنان یک شهروند لبنانی که در خاموش کردن آتش سوزی ها مساعدت می کرد دچار آتش سوزی شد و به شهادت رسید.
ارتش لبنان نیز با در اختیار قراردادن امکانات پروازی خود از آمادگی ارتش برای پشتیبانی همه جانبه از نیروهای آتش نشانی  لبنان برای مهار آتش خبر داد.
برخی گزارشها حاکی از آن است که به دلیل موج گرمای بی سابقه و وزش باد، مناطقی ار کشور سوریه از جمله پوشش های گیاهی و جنگلی حمص، طرطوس و لاذقیه سوریه نیز دچار حریق شده است.  
انتهای پیام/*  
۲
مترجم : احمد امینی
مرجع : النشرة لبنان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما