plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
کد مطلب : ۴۹۰۴

بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در جلسه پارلمان شرکت نکردند

مجلس عراق روز شنبه به حد نصاب نرسید
رئیس فراکسیون "بیارق الخیر" عراق اعلام کرد، بیش از ۱۰۰ نماینده پارلمان حضورشان را در جلسه پارلمان به حالت تعلیق درآورند. محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با جمعی از نمایندگان معترضان در محل مجلس دیدار کرد و بر رسیدگی به خواسته معترضان تاکید کرد.
بیش از ۱۰۰ نماینده عراقی در جلسه پارلمان شرکت نکردند
به گزارش ایصال نیوز، محمد الخالدی، رئیس فراکسیون "بیارق الخیر" به اسپوتنیک گفت، علاوه بر نمایندگان ائتلاف سائرون و فراکسیون‌های کردستان، نمایندگان وابسته به دو فراکسیون "المحور" و "القرار" نیز جهت اعلام همبستگی با تظاهرکنندگان در بغداد و استان‌های مرکزی و جنوب عراق، حضورشان را در جلسه روز (شنبه) به حالت تعلیق درآوردند.
الخالدی افزود، به دلیل اینکه نمایندگان مذکور حضورشان را در این جلسه پارلمان به حالت تعلیق درآوردند، پارلمان به دلیل عدم حصول حد نصاب قانونی تعداد نمایندگان حاضر، نتوانست تشکیل جلسه دهد.
وی ادامه داد، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق با نمایندگان معترضان در داخل مجلس دیدار کرد.
الحلبوسی روز جمعه نیز از نمایندگان تظاهرکنندگان برای حضور در جلسه پارلمان دعوت کرده و حمایت خود را از معترضان و مطالبات آنها اعلام کرده بود.
در این راستا، سلیم حمزه، رئیس فراکسیون جماعت اسلامی اقلیم کردستان عراق امروز در اظهاراتی به اسپوتنیک گفت، نمایندگان ائتلاف کردستان حضورشان را در جلسه پارلمان عراق به حالت تعلیق درآوردند.
وی افزود: نمایندگان فراکسیون‌های کردستان جهت ابراز همبستگی با تظاهرکنندگان در این جلسه حاضر نمی‌شوند. این نمایندگان پس از پاسخ به مطالبات تظاهرکنندگان بغداد و دیگر استان‌های مرکز و جنوب عراق در جلسات آتی پارلمان شرکت می‌کنند.
لازم به ذکر است، مقتدی صدر دیروز از نمایندگان مجلس خواسته بود تا رسیدگی به خواست مردم، شرکت در جلسات پارلمان عراق را تعلیق کنند. مقتدی صدر و حیدر العبادی خواستار استعفای عادل عبد المهدی شده اند.  
انتهای پیام/*
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما