plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵
کد مطلب : ۴۸۷۵

سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبر بازداشت روزنامه نگار روس واکنش نشان داد

رایزنی با سفیر ایران در روسیه
اسپوتنیک گزارش داد که سفیر ایران به وزارت خارجه روسیه فراخوانده شده است. ماریا زاخاروا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه نیز اعلام کرد در حال بررسی و پیگیری خبر بازداشت یولیا یوزیک، خانم روزنامه نگار روس در ایران است. گفته می‌شود وی به اتهام جاسوسی بازداشت شده است.
سخنگوی وزارت خارجه روسیه به خبر بازداشت روزنامه نگار روس واکنش نشان داد
به گزارش ایصال نیوز، خانم ماریا زاخاروا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز جمعه تائید کرد که در جریان وضع فعلی بازداشت یک روزنامه نگار روسی در ایران قرار دارد و برای آزادی این روزنامه نگار روس تلاش جدی خواهد کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه افزود در حال حاضر کارکنان سفارت روسیه به وزارت خارجه ایران رفته اند و در حال بحث درباره این مسئله می باشند.
پیشتر اعلام شد یک خانم خبرنگار روس در ایران احتمالا به اتهام جاسوسی برای اسرائیل در ایران بازداشت شده است.
سفارت روسیه در ایران از بازداشت یولیا یوزیک، خبرنگار روس در تهران خبر دارد و دیپلمات های روس در حال تلاش برای روشن کردن جزئیات این قضیه هستند. آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران این مطلب را اعلام کرد. ابتدا بوریس وویتسکزوفسکی، روزنامه نگار روس در فیسبوک از بازداشت وی خبرداده بود. وی خاطرنشان کرد که یولیا یوزیک روز شنبه محاکمه شده و خطر ده سال حبس این خانم خبرنگار ا تهدید می کند.
وویتسکزوفسکی افزود خانم«یوالیا یوزیک» چند سال قبل به عنوان خبرنگار در ایران کار می کرد و حالا با دعوتنامه به این کشور بازگشته بود. در فرودگاه گذرنامه وی را گرفته و قول دادند آنرا هنگام خروج از کشور بازگردانند اما دیرتر ماموران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خانم خبرنگار روس را با شکستن در اتاقش در هتل بازداشت کردند.
یادآور می شود یولیا یوزیک نویسنده یک کتاب جنجالی درباره سرگذشت تروریست های انتحاری زن است.
العالم نیز به نقل از اسپوتنیک روسیه گزارش داد که وزارت خارجه این کشور سفیر ایران در مسکو را برای پاره ای توضیحات فراخوانده است. پیش از این برخی رسانه‌های روسی مدعی شده بودند که یک خبرنگار روس در تهران به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت شده است.
ایران کشوری مستقل است و استقلال امنیتی و قضایی آن، مبنای عملکرد دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی ست. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد. باید منتظر اظهار نظر رسمی مقامات ایرانی ماند. 
انتهای پیام/*
۳
مرجع : اسپوتنیک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما