plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
کد مطلب : ۴۷۹۷

حمله جنگنده های ترکیه به شمال عراق

ادامه عملیات«پنجه»در شمال عراق علیه مراکز گروه پ.ک.ک
وزارت دفاع ترکیه روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در حمله هوایی جنگنده های ارتش این کشور به منطقه "زاب" در شمال عراق ۷ عضو "حزب کارگران کردستان" (پ.ک.ک) کشته شدند. عراق بارها حملات ارتش ترکیه به شمال این کشور را محکوم و از آنکارا خواسته است تا عملیات نظامی خود را در خاک عراق متوقف کند.
حمله جنگنده های ترکیه به شمال عراق
به گزارش ایصال نیوز، وزارت دفاع ملی ترکیه امروز طی اطلاعیه اعلام کرد: 7 عضو گروه تروریستی پ.ک.ک در نتیجه عملیات هوایی کشور به صورت هماهنگ با عملیات پنجه در منطقه زاپ واقع در شمال عراق از پای در آمدند.
گفتنی است، ارتش و دولت ترکیه، بدون هماهنگی و اخذ مجوز ار دولت عراق، از طریق جمله به خاک عراق، سه عملیات‌ «پنجه1»، «پنجه-2» و «پنجه-3» به ترتیب در 27 می، 12 ژوئیه و 23 اوت سال جاری علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در شمال عراق را آغاز کرده و این عملیات همچنان ادامه دارد.
حملات امروز ارتش ترکیه در ادامه سلسله عملیات ترکیه موسوم به «پنجه» در شمال عراق صورت گرفت. ارتش ترکیه از ۲۷ ماه مه (۶ خرداد) با آغاز عملیات پنچه در شمال عراق،به دنبال پاکسازی این مناطق از حضور عناصر «پ. ک. ک» است.
عراق بارها حملات ارتش ترکیه به شمال این کشور را محکوم و از آنکارا خواسته است تا عملیات نظامی خود را در خاک عراق متوقف کند.
حزب کارگران کردستان ترکیه بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا مبارزه می ‌کند.
انتهای پیام/*
۳
مرجع : آناتولی
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما