plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۴۵۴۱
در پایان سفر سه روزه به اردبیل و در جمع خبرنگاران

وزیر فرهنگ: فناوری‌های نوین اقتصاد رسانه را دچار تغییر اساسی کرده است

ضرورت تهیه پیوست رسانه ای در طرح های عمرانی و توسعه ای
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فناوری‌های نوین در عرصه اطلاع‌رسانی و انتشار، اقتصاد رسانه‌های سنتی را دچار تغییر اساسی کرده است.
وزیر فرهنگ: فناوری‌های نوین اقتصاد رسانه را دچار تغییر اساسی کرده است
به گزارش ایصال نیوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی روز جمعه در پایان سفر سه روزه به استان اردبیل و در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: فناوری به سرعت قالب‌های جدیدی در فضای رسانه‌ای ایجاد کرده و به حوزه انتشار وسعت داده و در عمل بازارها را از دست رسانه‌های رسمی گرفته است.

وی با اشاره به پرشتاب بودن این تغییر در داخل کشور بیان کرد: امروزه نسبت به گذشته تعداد مرتبطان با اینترنت زیاد شده و با همگانی شدن استفاده از گوشی‌های هوشمند، در زمان کوتاهی فضاهای جدیدی برای رسانه‌های غیررسمی ایجاد شده و بازار از دست رسانه‌های رسمی خارج شده است.

صالحی ادامه داد: سرعت این اتفاقات، کار را برای فعالیت اقتصادی گردانندگان رسانه مشکل کرده و مطبوعات کاغذی و حتی خبرگزاری‌ها نیز در پی این تغییرات دچار تحول و مساله جدید شده‌اند.

وی با اشاره به انجام چندین کار پژوهشی و مطالعاتی برای بررسی تاثیر فناوری‌های نوین بر اقتصاد رسانه تاکید کرد: در چنین فضایی، حمایت از رسانه‌ها هر چند که با محدودیت منابع همچنان انجام می‌شود، ولی نمی‌تواند رو به افزایش باشد و همواره محدودیت منابع مانع حمایت‌های مداوم و جدی است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در فضای کنونی رسانه‌ها باید با توسعه استانی همگام شوند و خط ارتباطی بین رسانه و توسعه استان‌ها ایجاد شود به گونه‌ای که در فضای استانی و کشوری پیوست رسانه‌ای باید به عنوان یکی از هزینه‌ها مد نظر متولیان امر قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت پیش‌بینی پیوست رسانه‌ای در همه حوزه‌های عمرانی و توسعه‌ای کشور گفت: به این طریق می‌توان به اقتصاد رسانه در گستره ملی و استانی کمک کرد.

صالحی در ادامه در تشریح دستاورد سفر سه روز خود به استان اردبیل بیان کرد: در جریان این سفر برنامه راه فرهنگی ۲ ساله استان اردبیل تنظیم و تدوین شده و در ۲ حوزه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به تصویب رسید.

وی اضافه کرد: در قالب این برنامه ، ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های عمرانی و زیرساختی در حوزه فرهنگ و هنر استان اردبیل در مدت ۲ سال هزینه می‌شود و این رقم می‌تواند با توجه به شرایط افزایش هم بیابد.

صالحی تکمیل طرح تالار بزرگ شهر اردبیل در مدت ۲ سال، تکمیل و افتتاح مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان گرمی، تکمیل سینمای امید خلخال، تکمیل کتابخانه مرکزی بیله‌سوار و کتابخانه بخش انجیرلو را از جمله تصمیمات سفر خود به استان اردبیل ذکر کرد و افزود: در این سفر مقرر شد که یک مجتمع فرهنگی و هنری بزرگ نیز در شهرستان سرعین احداث شود.

وی احداث اردوگاه کانون فرهنگی و تربیتی مساجد در استان و نیز کمک به تجهیز فضاهای فرهنگی استان در مدت ۲ سال، تجهیز کتابخانه‌های استان با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار و نیز توسعه خدمات صندوق حمایت از هنرمندان و خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر را از دیگر دستاوردها و تصمیمات سفر خود به استان اردبیل ذکر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به انجام چندین دیدار و برگزاری چندین جلسه با اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در مرکز استان و در منطقه مغان گفت: در این دیدارها فرصت طرح دغدغه‌های اصحاب فرهنگ و هنر استان فراهم شده و راه‌های پیشرفت استان در حوزه فرهنگی بررسی شد.

انتهای پیام/*

 
۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما