plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۷
کد مطلب : ۴۲۸۷
یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

گام های 60 روزه ایران، 30 روزه شود/ضرورت کاهش زمان ضرب الاجل برجام

برجام مساله ای بین ایران و آمریکا است
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه گذر زمان به نفع ایران نیست تاکید کرد:ب ازه زمانی گام های ایران باید کاهش یابد و از ۶۰ روز به ۳۰ روز کاهش یابد.
گام های 60 روزه ایران، 30 روزه شود/ضرورت کاهش زمان ضرب الاجل برجام
به گزارش ایصال نیوز از خانۀ ملّت، حشمت الله فلاحت پیشه، گام سوم ایران را در جهت کاهش تعهدات هسته ای آمیخته با ملاحظات دیپلماتیک توصیف کرد و گفت: رویه فعلی ایران در برداشتن گام های کاهش تعهدات هسته ای خاصیت اجرایی را برای جمهوری اسلامی ایران ندارد و تنها اتلاف زمان است، زمانی که تلف شدن آن به نفع آمریکا و به ضرر ایران است.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی در  این باره تاکید کرد: با توجه به این که زمان به ضرر ایران است و آمریکایی ها در حال ورود به فضای انتخاباتی هستند و در فضای انتخاباتی اقدام راهبردی که خروجی قابل اتکا و اعتمادی داشته باشد شکل نمی گیرد ایران باید درباره  بازه زمانی که درباره گام های خود تعریف می کند، تجدید نظر داشته باشد.

وی ادامه داد : پیشنهاد روشن من این است که به جای بازه زمانی دو ماهه، بازه زمانی یک ماهه برای گام های ایران تعریف شود چرا که تعیین 60 روز برای ضرب الاجل زمان زیادی و بی منطقی است با توجه به این که تا به امروز نیز اقدام قابل توجهی از جانب طرف مقابل صورت نگرفته است.

فلاحت پیشه با بیان این که برجام مساله ای بین ایران و آمریکا است، گفت: در این میان آمریکا با ایران سخن می گویند اما ایران با  اروپایی که در حاشیه است و  در موضوع هسته ای بازیگری حاشیه ای و غایب است. اروپا هر رفتاری را با وزارت خزانه داری آمریکا هماهنگ می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان این که نباید اجازه داد ملاحظات دیپلماتیک  منافع ملی را تحت الشعاع قرار دهد، گفت: کاهش بازه زمانی ضرب الاجل ها و گام های ایران برای کاهش تعهدات هسته ای از دو ماه به یک ماه بسیار ضروری است.

انتهای پیام/*
۱۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما