plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۱۶۵
در نشست نیروهای مسلح و ادارات کل راه و شهرسازی

امیر حاتمی: رفع دغدغه معیشت و مسکن کارکنان نظامی رسالت ماست

خدمات قابل قبولی به نیروهای مسلح در حوزه "درمان"
نخستین نشست استانی مشترک نیروهای مسلح و ادارات کل وزارت راه و شهرسازی در اجرای تفاهم نامه ساخت و تأمین 100 هزار واحد مسکونی با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع، مهندس محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، سردار ابن الرضا معاون منابع انسانی وزارت دفاع، مدیران بنیاد تعاون سازمان های نیروهای مسلح، نمایندگان ستاد کل و مدیران کل وزارت خانه های دفاع و راه و شهرسازی برگزار شد.
امیر حاتمی: رفع دغدغه معیشت و مسکن کارکنان نظامی رسالت ماست
به گزارش ایصال نیوز از وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در این همایش که در سالن شهدای ساصد وزارت دفاع برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و با قدردانی از تمامی کسانی که در وزارتخانه های دفاع و راه وشهرسازی و  مجموعه نیروهای مسلح برای موضوع "مسکن" در حال تلاش هستند اظهار داشت: موضوع مسکن را از هر منظر که به آن نگاه کنیم بسیار موضوع مهم و قابل توجه  است.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به جلسه اخیری که هیئت دولت در محضر مبارک رهبر انقلاب اسلامی حضور داشتند خاطرنشان ساخت: مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  اولین موضوع مهم در حوزه ملی را اقتصاد عنوان کردند که موضوع مسکن به عنوان پیشران بخش "اقتصاد" از مهمترین موضوعات مورد توجه ایشان بود.

وزیر دفاع با بیان اینکه نیروی انسانی  عنصر اصلی تولید قدرت بازدارنگی است گفت:  از منظر نگاه دستگاهی اهمیت موضوع "مسکن" برای وزارتخانه های دفاع و راه وشهرسازی قابل چشم پوشی نیست و ما رسالت خود می دانیم برای نیرویی که در راه استقلال، عزت و افتخار جمهوری اسلامی ایران جان خود را در طبق اخلاص گذاشته است، این اطمینان را بدهیم که دغدغه معیشت و به ویژه مسکن را برای وی مرتفع نمائیم.  

امیر سرتیپ حاتمی بابیان اینکه امروز در حوزه " درمان " خدمات قابل قبولی به نیروهای مسلح ارائه می شود و با زیر ساخت های انجام گرفته در حوزه خدمات درمانی به نوعی این موضوع حل شده است گفت: اگر از منظر فردی به موضوع "مسکن"  نگاه کنیم، قطعا تک تک افراد اگر دغدغه  درمان نداشته باشند یکی از اساسی ترین اولویت های آنان خانه دار شدن است.

وزیر دفاع با بیان اینکه از منظر ملی رونق تولید مسکن می تواند راهگشای بسیاری از صنایع در این حوزه باشد گفت: امروز بحث تولید مسکن یکی از مهمترین دغدغه های دولت است و ما نیز در این فضا باید با برنامه ریزی درست گامی اساسی در کاهش این دغدغه ملی برداریم تا بتوانیم به موضوع تأمین مسکن به عنوان یک "حرکت ملی تمام برد" اقتصادی، ملی، دستگاهی، فردی و ... جامعه عمل بپوشانیم.

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه تک تک آحاد جامعه از جمله کارکنان نیروهای مسلح از یک طرف و همه مسئولین از جمله مسئولین نیروهای مسلح و وزارت راه از سوی دیگر در موضوع تأمین مسکن نقش دارند گفت:  هر دو وزارتخانه با همبستگی  و انسجام بین خود و سایر نیروهای مسلح باید اهتمام جدی همگانی در انجام این کار مهم داشته باشند.

وی افزود: سازمان های ذینع در خصوص تأمین مسکن باید از طریق  هم افزائی در فرایند انجام کارها اعم از حوزه ستادی و اجرایی نهایت تلاش خود را به کارگیرند.

امیر حاتمی با تأکید بر سرعت و دقت در روند اجرای تفاهم نامه با رعایت ضوابط،مقررات و اخذ مجوز های لازم گفت: بایستی با همکاری فی مابین نیروهای مسلح و وزارت راه در استان ها از طریق تعامل اثربخش و  ایجاد ادبیات مشترک و نگاهی صحیح به کار با هدف "بردبرد" همه ارکان و اجزای موظف پای کار بیایند.

وزیر دفاع با بیان اینکه برای تحقق ساخت و تأمین 100 هزار واحد مسکونی  نیروهای مسلح همه بخش های مربوطه بایستی توانمندی ها، تجربیات، استعداد های سازمانی و تجهیزات خود را به میدان آورند گفت: با توجه به اینکه جامعه هدف این تفاهم نامه افراد متوسط به پایین و کم در آمد سازمان ها می باشند، لذا باید از ظرفیت ها به خصوص ظرفیت های مسکن مهر و زمین های ارزان قیمت و بدون مسسئله، ظرفیت های شهرهای جدید و همه جاهایی که امکان خانه دارنمودن مخاطبین تفاهم نامه وجود دارد استفاده کرد.

وزیر دفاع در پایان تصریح کرد: هر گونه تعامل و انعقاد قرار داد و یا اخذ تسهیلات اعم از زمین و منابع مالی و همچنین واحدهای آماده، بایستی در قالب این تفاهم نامه به نحوی انجام گیرد که امکان رصد و پایش و گزارش گیری و گزارش دهی به محضر فرماندهی معظم کل قوا باشد.  

در ابتدای این  مراسم محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد امیدواریم با گام‌های پرشتاب و ماندگاری که در رونق بخشیدن به تولید مسکن برمی‌داریم سهم منظمی از جریان تولید مسکن را عهده‌دار شویم تا علاوه بر کارکنان نیروهای مسلح سایر مردم نیز بتوانند از تولیدات مسکن بهره‌مند شوند.

عضو کابینه دولت دوازدهم اعلام کرد: وزارت راه‌وشهرسازی تمام عیار پای اجرایی و عملیاتی کردن طرح تأمین مسکن کارکنان نیروهای مسلح ایستاده است. بنابراین انتظار این است تا همکاری گسترده‌تری انجام گیرد و کار عملیاتی دقیق و طبق زمانبندی دنبال شود.

وی در پایان تأکید کرد: در اجرای این طرح به نقشه‌های معماری توجه شود بدین معنا که معماری واحدهای مسکونی فوق باید از نظر فرهنگ ایرانی اسلامی شاخص باشند و ویژگی قابلیت زندگی در آنها لحاظ شده باشد.

انتهای پیام/*
۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما